Template->make_filename(): Error - file does not exist

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
X-concepts
Contacteer:

Template->make_filename(): Error - file does not exist

Bericht door X-concepts » 17 aug 2003, 23:42

Het volgende probleem is gisteren door een aantal mensen op klaagforum.nl geconstateerd wanneer je antwoord op een bestaande post: de foutmelding 'Template->make_filename(): Error - file does not exist' verschijnt in 'Onderwerp' onderaan de pagina. Dus waar je normaliter het onderwerp waarop je antwoord nogmaals terug kan lezen wanneer je je antwoord aan het formuleren bent.

Wie-o-wie heeft hier de oplossing voor??

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 17 aug 2003, 23:56

Ik kan zo niet bedenken waar het fout gaat (behalve de originele bestanden terug uploaden) maar je kan er natuurlijk altijd voor kiezen om dat IFRAME weg te snijden als je de fout niet wegkrijgt. :)

X-concepts
Contacteer:

Bericht door X-concepts » 18 aug 2003, 00:05

Lijkt me niet logisch om verse bestanden over de bestaande bestanden heen te zetten: er is niets aan de code aangepast of toegevoegd. Site laadt niet in een Iframe maar loopt via includes. Tis bovendien erg vreemd dat de melding voorkomt, want een post verschijnt altijd in een 'schoon' venster (zonder lay-out er omheen), dus vreemd dat phpbb de post niet herkend waar je op antwoord.

Hm, dezelfde foutmelding komt eveneens voor bij:
-Admin Panel -> Gebruikers beheer -> Permissies -> Zoek een gebruiker (de meest rechtse van de 2)

-Plaatsen of beantwoorden van posts -> Meer Emoticons

X-concepts
Contacteer:

Bericht door X-concepts » 18 aug 2003, 11:56

Met wat logisch nadenkwerk kwam ik er zelf achter: er moesten templates missen. Dat leek me duidelijk! En ja, dat was ook het probleem.

Site draait met icicle templates, dus heb ik van deze map een back-up gemaakt en daarna de map leeg gemaakt. Vervolgens de map volgegooit met de subsilver-templates en de icicle bestanden uit de back-up map er overheen gekopieerd. Voila...problem solved! Maar natuurlijk niet helemaal (voor iedere oplossing komt altijd weer een ander probleem naarboven lijkt wel...):

Nu is de preview van de vorige post in 'Onderwerp' in een minuscuul font :twisted: .

Heeft iemand suggesties??

PHPojee
Contacteer:

Bericht door PHPojee » 19 aug 2003, 09:53

Kan dat wel? Icicle en Subsilver door mekaar gebruiken?

groetjes phpojee
Wie niet vraagt die niet wint

X-concepts
Contacteer:

Bericht door X-concepts » 19 aug 2003, 10:21

Het wordt niet zo zeer door elkaar gebruikt, maar de icicle style mist blijkbaar een aantal templates die nu aangevuld worden door subsilver templates. Maar het lijkt mij inderdaad wel mogelijk om templates door elkaar te gebruiken: een template heeft namelijk niks te maken met de feitelijke inhoud. Al zie ik er de functie/het doel niet van in om het te doen.

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 19 aug 2003, 11:30

X-concepts schreef:Site laadt niet in een Iframe maar loopt via includes.
Daar ben je even fout... Er wordt wel degelijk gebruik gemaakt van iframes. Als je reageert op en post staat onder de knoppen "voorbeeld" en "ok" een iframe waarin de vorige posts gelezen kunnen worden.

Templates mixen kan geen kwaad voor de inhoud, maar je kan er wel soms gekke dingen door creeeren. Want als de overall_header.tpl code bevat voor de rest van het bovenste gedeelte van het forum, kan dat wel eens tilt slaan als die code totaal anders moet zijn voor een template van een andere stijl... Als je snapt wat ik bedoel :wink:

Betreffende die miniscule post, kan je de desbetreffende template opzoeken, en de class-tags verwijderen. Dan zou het opgelost moeten zijn. Desnoods moet je zelf nog maar enkele font-tags toevoegen zodat het volledig naar je zin is.

X-concepts
Contacteer:

Bericht door X-concepts » 19 aug 2003, 15:40

Ja, ik snap wat je bedoelt: dat zijn inderdaad Iframes. Ik dacht dat mosymouse de opbouw v/d site zelf bedoelde :oops: . Inmiddels snap ik dus dat ie doelde op het Iframe waarin het probleem bestond. Domdomdom 8) .

Bedankt voor je oplossing trouwens, ik ga het uitproberen!

X-concepts
Contacteer:

Bericht door X-concepts » 19 aug 2003, 16:40

Problem solved :lol:

W0lfie, you're a genius!

Bedankt!!

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 19 aug 2003, 18:52

X-concepts schreef:Problem solved :lol:
Goed zo!
X-concepts schreef:W0lfie, you're a genius!
Genie? Ikke? In your dreams... Not mine :lol:
X-concepts schreef:Bedankt!!
Graag gedaan ventjen...

Gesloten