Bee schreef:Het probleem bestaat merkwaardig genoeg ook als de avatar wel aan die eisen voldoet. CHMOD en dergelijke is ook in orde?
Dan doe ik, als eigenaar van het probleem, ook maar een duit in het zakje:
- de files hebben de juiste extinctie
- chmod staat goed
- de avatars zijn niet groter dan de gedefinieerde grootte in de config.
- het zijn standaard files, dus niks animated gif of andere "rare" frutsels.
Als ik via ftp een gallery aanmaak en de avatars die ik eigenlijk wil uploaden daar via ftp inzet worden ze wel herkend en werken ze.
Het maakt overigens niet uit of ik een avatar wil uploaden vanaf de computer of via een externe url. De foutmelding dat het bestandsformaat niet wordt herkend, blijft. Of ik het bestand nu aanbied als gif, jpg of png.
Het probleem heeft overigens niks te maken met MKPortal, dat draait gewoon als een schilletje om het forum heen. Ik heb op een andere plaats exact dezelfde install van phpbb uitgevoerd (andere plaats = dezelfde server maar helemaal los van MKPortal, andere database ook) en daar doet zich exact hetzelfde probleem voor. We vragen dus geen ondersteuning voor dat MKPortal (laat ik maar in het midden houden of het goed is of niet, voor ons doel voldoet het...) maar we leggen een phpbb-gerelateerd probleem voor.
Zoals Soulmaster ook al aangaf: we hebben gezocht op een aantal php-supportfora. Dit probleem doet zich vaker voor, alleen vinden we geen bruikbare oplossing.