Login buiten het forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Phpbber

Login buiten het forum

Bericht door Phpbber » 14 apr 2006, 15:52

Ik wil een site buiten mun forum doen. Ik wil daar bij een inlog systeem maken. Hoe moet ik dit linken zodat ik als ik op de site ben ingelogt ook ben ingelogt op het forum.

Bee

Bericht door Bee » 14 apr 2006, 16:12

Even zoeken en je vind meerdere oplossingen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Rens_
Contacteer:

Quick login blokje

Bericht door Rens_ » 18 apr 2006, 16:40

Ik ben bezig met een nieuwe indeling voor mijn website, en ik wil graag een login blokje (voor het phpbbforum) rechtsboven maken.

Nu heb ik zelf al het een en ander gezocht en ik ben uitgekomen bij portal software en die portals hadden inderdaad allemaal quick login blokken op de frontpage.
Helaas kon ik er niet achter komen hoe ze makers van deze software het precies voor elkaar gekregen hadden om dat blokje werkend te krijgen.
Bovendien ben ik op zoek naar een meer simpele manier: een simpel php-bestandje met een webformpje.

De nieuwe indeling van mijn website is tijdelijk te vinden op edit: laat maar, 't duurde me iets te lang ;)
Rechtsboven vind je het login blok zoals ik wil dat het eruit gaat zien.

Het liefst zou ik het zo willen:

Code: Selecteer alles

<?
if ($_COOKIE['ingelogd_op_phpbb_forum']) {
   ?>
   Welkom, <?=$_COOKIE['naam']?>!<br />
   Je bent ingelogd!
   <?
} else {
   ?>
   <b>Community login</b>
   <form action="http://www.huiswerkvrij.com/forum/login.php" method="post" target="_top" style="margin:0px; ">
   <input type="hidden" name="redirect" value="" />
   Gebruikersnaam<br />
   <input type="text" style="margin-bottom:0px; " name="username" size="20" maxlength="40" value="" /><br />
   Wachtwoord:<br />
   <input type="password" style="margin-bottom:10px; " class="post" name="password" size="20" maxlength="32" /><br />
   <input type="checkbox" name="autologin" /> Auto-login

<input type="submit" name="login" value="Inloggen" /><br />
   <a href="profile.php?mode=sendpassword" class="gensmall">Wachtwoord vergeten</a>
   </form>
   <?
}
?>
Maar dat $_COOKIE['ingelogd_op_phpbbforum'] is natuurlijk onzin.

Kan iemand mij vertellen wat ik hiervoor in de plaats kan nemen en hoe ik het beste een loginblok kan maken?
Huiswerk is stom. Gelukkig is er http://www.Huiswerkvrij.com
Meld je aan op het huiswerkvrij.com forum!

Gesloten