dit is misschien al meerdere keren gevraagd maar ik ga het me toch wel wagen : ik kan me forum niet installeren op me website

i heb een database naam aangemaakt, dit onder een subdomein, heb die 644 verandert door 666 (op phpbb.com) en ook es 777 ( phpbb.nl),
heb dan al me gegevens ingevuld op Forum, ik kan verbinding maken met phpMyAdmin en heb al gevraagd of die niet op een ander adres staat buiten localhost, de gegevens zijn zeker juist want ik heb ze zeker 6000 keer ingevoerd maar dit is de error die ik verkrijg :
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /opt/www/capans/web/forum.wdk-diving.be/db/mysql4.php on line 48
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /opt/www/capans/web/forum.wdk-diving.be/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /opt/www/capans/web/forum.wdk-diving.be/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Dank bij voorbaat.