post probleem

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
TechXP

post probleem

Bericht door TechXP » 12 apr 2006, 12:53

• Wat is het probleem? : Bij posten op forum gebeurd het soms/vaak dat je tig keer op submit moet drukken voordat je bericht er neergezet wordt of geedit. Soms lukt het alleen als je iets meer neerzet in het bericht.
    Wanneer ontstond het probleem? : Is al langere tijd. Kreeg ik erbij als nieuwe webmaster ;)
    Geïnstalleerde mods: geen idee, welke geinstalleerd allemaal zijn. Volgens mij zelfs geen. Het is standaard phpbb versie.
    Huidige template: subsilver
    phpBB versie: 2.0.19
    Waar is je forum gehost: bij antagonist
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? ja, maar daarvoor was het al. En erna nog steeds.
    Heb je gezocht naar een antwoord? (Ja, welke zoekwoorden? Nee, probeer eerst eens te zoeken) : gedaan, o.a. zoekwoorden, posten, probleem e.d.
Kent iemand het probleem?

Salomon

Re: post probleem

Bericht door Salomon » 12 apr 2006, 12:53

TechXP schreef:
  • Wat is het probleem? : Bij posten op forum gebeurd het soms/vaak dat je tig keer op submit moet drukken voordat je bericht er neergezet wordt of geedit. Soms lukt het alleen als je iets meer neerzet in het bericht.
    Wanneer ontstond het probleem? : Is al langere tijd. Kreeg ik erbij als nieuwe webmaster ;)
    Geïnstalleerde mods: geen idee, welke geinstalleerd allemaal zijn. Volgens mij zelfs geen. Het is standaard phpbb versie.
    Huidige template: subsilver
    phpBB versie: 2.0.19
    Waar is je forum gehost: bij antagonist
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? ja, maar daarvoor was het al. En erna nog steeds.
    Heb je gezocht naar een antwoord? (Ja, welke zoekwoorden? Nee, probeer eerst eens te zoeken) : gedaan, o.a. zoekwoorden, posten, probleem e.d.
Kent iemand het probleem?
sowieso eerst updaten naar 20.0.20!

TechXP

Re: post probleem

Bericht door TechXP » 12 apr 2006, 12:58

Website schreef:Kent iemand het probleem?
sowieso eerst updaten naar 20.0.20![/quote]

:) Ok, maar zou dat het probleem verhelpen? Ik heb geupgrade van forum 2.0.8 naar 2.0.19 vorige week. En probleem zit er nog steeds in.
Dus ik ben bang dat naar 2.0.20 niet veel zou helpen.

Salomon

Bericht door Salomon » 12 apr 2006, 13:02

maar je moet wel updaten!

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 12 apr 2006, 13:29

Website heeft natuurlijk gelijk dat je moet updaten, maar dat zal het probleem niet oplossen waarschijnlijk. Ik ken je server niet, maar ik gok haast dat het daar aan ligt, dat die wat traag is. Het kan ook zijn (als je een druk forum hebt) dat je dan tegen je bandbreedte-limiet zit. Even checken dus in het administratiepaneel van je server.

Mogen we het adres van je forum om even te spieken hoe het in de praktijk werkt?

TechXP

Bericht door TechXP » 12 apr 2006, 14:28

SFB schreef:Website heeft natuurlijk gelijk dat je moet updaten, maar dat zal het probleem niet oplossen waarschijnlijk. Ik ken je server niet, maar ik gok haast dat het daar aan ligt, dat die wat traag is. Het kan ook zijn (als je een druk forum hebt) dat je dan tegen je bandbreedte-limiet zit. Even checken dus in het administratiepaneel van je server.

Mogen we het adres van je forum om even te spieken hoe het in de praktijk werkt?
Het lijkt me niet dat dat traagheid en bandbreedte van forum een probleem is. Of heeft phpBB iets tegen drukte ingebouwd?

Om even de situatie wat duidelijker te schetsen hieronder een voorbeeld van wat soms gebeurd:

- Gebruiker wil reageren op topic
- Gebruiker drukt op reply/beantwoorden
- Gebruiker tikt bericht in en klikt op verzenden
- Gebruiker komt in posting scherm waar die net al op verzenden heeft gedrukt
- gebruiker drukt nog eens op verzenden
- gebruiker komt in zelfde scherm terecht
- etc.
- en dan na een paar keer gaat het goed of als je in het scherm nog wat meer dingen wijzigt kan het sneller goed gaan.
- maar na stuk of 3 keer ofzo wordt het bericht eindelijk gepost.

Je komt overigens in het preview scherm, terwijl je niet op 'voorbeeld' drukt.

Het forum is te vinden op http://www.veganisme.org

http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... 7356#37356

Daar kan men eventueel testen. Gast functie is ingeschakeld.
Weet alleen niet of het bij gastfunctie ook zo is.

Als je alleen bericht toevoegd met alleen smilie er in zie je het.

Maar het is niet alleen bij smilie. Het is ook als je iets quote of een bericht edit. Het gebeurd regelmatig.

TechXP

Bericht door TechXP » 12 apr 2006, 14:31

En jaja.. ik zal wel updaten hoor. Maar doe dat nooit meteen, omdat ik niet altijd tijd heb. Doe dat forum bijhouden als vrijwilligerswerk :)

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 13 apr 2006, 10:58

Ik heb als gast een aantal posts gedaan, maar alles lijkt te werken zoals het hoort. Alleen de floodbescherming komt in actie, maar dat is normaal en niet hetgeen wat je omschrijft.
Ik zit te denken, maar kom niet op een oplossing/oorzaak eigenlijk, helaas. Aan de bandbreedte zal het niet liggen inderdaad, het werkt allemaal snel genoeg. Als je vrij zeker weet dat je geen MOD's geïnstalleerd hebt, zou ik het beste dit doen:
-forum sluiten (ff aankondigen van te voren)
-backup maken van database
-backup maken van je bestanden
-alle bestanden behalve die van de templates vervangen door de nieuwe van 2.0.20
-update to latest draaien (niet zeker of dit nodig is)
-forum weer open gooien

Let op: hierbij ga ik er vanuit dat je geen MOD's hebt geïnstalleerd!

Dit is ook geen verzekering van succes. Maar als dit niet werkt, dan kan het nog in 2 dingen zitten: je eigen template of toch de server.

Succes iig!

TechXP

Bericht door TechXP » 13 apr 2006, 11:02

Het lijkt nu wel te werken idd. Ik heb ook geupdate naar laatste versie. Maar wel alle bestanden vervangen die er waren.
Denk dat er toch een fout zat in een bestand. Maar dat is nu weg :)

Bedankt voor het testen in ieder geval.

Gesloten