Hallo allemaal,
voor de meesten onder jullie zal dit wel een domme vraag lijken, maar voor een beginneling een ellende...
Hoe kan ik Moderators aanmaken in de verschillende forum onderdelen ?
Ik wil ook een forumonderdeel opstarten dat "onzichtbaar" is voor de gebruikers (geregistreerde) van het forum, maar wel toegangelijk is voor een aparte groep van gebruikers. BV.:
- een geregistreerde gebruiker heeft toegang tot alle forumonderdelen, maar sommige van die gebruikers hebben ook toegang tot een "onzichtbaar" gedeelte van het forum waarin ze vrij kunnen van gedachten wisselen over één of meerdere onderwerpen.
Kan dit en hoe binnen PHPBB ?
Bedankt voor jullie hulp, en aub hou er rekening mee in jullie uitleg dat ik een newbie ben...
Groeten,
Lambert
Moderator aanmaken
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

moderator:
admin paneel/gebruikersbeheer/management
type de naam in van je moderator en verander onder in het profiel naar 'moderator'.
Dan:
admin paneel/gebruikersbeheer/permissies
type de naam in van je moderator en verander de onderwerpen die je wilt in 'wel moderator'
onzichtbare onderwerpen:
Forumbeheer/permissies
Daar kun je de onderwerpen indelen op 'openbaar, geregistreerd enz.
Heb je een prive,verborgen onderwerp aangemaakt, dan kun je de gebruiker toegeng geven tot dat onderwerp bij;
gebruikersbeheer/permissies.
type weer de naam in van de gebruiker, scoll naar beneden en zet het onderwerp bij die gebruiker op 'geef toegang'
admin paneel/gebruikersbeheer/management
type de naam in van je moderator en verander onder in het profiel naar 'moderator'.
Dan:
admin paneel/gebruikersbeheer/permissies
type de naam in van je moderator en verander de onderwerpen die je wilt in 'wel moderator'
onzichtbare onderwerpen:
Forumbeheer/permissies
Daar kun je de onderwerpen indelen op 'openbaar, geregistreerd enz.
Heb je een prive,verborgen onderwerp aangemaakt, dan kun je de gebruiker toegeng geven tot dat onderwerp bij;
gebruikersbeheer/permissies.
type weer de naam in van de gebruiker, scoll naar beneden en zet het onderwerp bij die gebruiker op 'geef toegang'