Forum overnemen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Forum overnemen
Ik ga een bestaand forum overnemen van iemand.
Ik heb zelf een domeinnaam en een webhost en heb al een forum aangemaakt op deze domeinnaam.
Hoe moeten we te werk gaan?
De huidige eigenaar kan het forum natuurlijk redirecten naar mijn domeinnaam, maar het bestaande forum is phpBB 2.011 en het forum dat ik er nu heb staan is phpBB2.019.
Wat is de simpelste manier?
Ik heb zelf een domeinnaam en een webhost en heb al een forum aangemaakt op deze domeinnaam.
Hoe moeten we te werk gaan?
De huidige eigenaar kan het forum natuurlijk redirecten naar mijn domeinnaam, maar het bestaande forum is phpBB 2.011 en het forum dat ik er nu heb staan is phpBB2.019.
Wat is de simpelste manier?
Ik heb even gekeken bij de kennisbank en daar staat inderdaad een duidelijk artikel. Thanx!
Maar zou het ook mogelijk zijn dat ik het forum dat ik geinstalleerd heb er weer afhaal en dan de oudere versie op mijn domeinnaam installeer om het later te updaten?
Dan kan ik de update n.l. zelf doen en hoeft de vorige beheerder alleen maar de back-ups naar mij te sturen.
Misschien zeg ik wel heel iets stoms hoor, maar ik ben nog een beginner in deze materie.
Maar zou het ook mogelijk zijn dat ik het forum dat ik geinstalleerd heb er weer afhaal en dan de oudere versie op mijn domeinnaam installeer om het later te updaten?
Dan kan ik de update n.l. zelf doen en hoeft de vorige beheerder alleen maar de back-ups naar mij te sturen.
Misschien zeg ik wel heel iets stoms hoor, maar ik ben nog een beginner in deze materie.
Ik heb nu de back-up in de database gezet.
Als ik op mijn domeinnaam klik, krijg ik mijn eigen forum te zien dat niet volledig is geinstalleerd.
Ga ik dan inloggen, krijg ik het volledige oude forum te zien.
Op het admin paneel heb ik alles aangepast, maar boven in de balk staat nog steeds de oude domeinnaam.
Volgens mij heb ik alles gelezen en veranderd wat hier over te geschreven is, maar ik kom er niet uit.
Het lijkt wel of ik nu 2 forums heb.
De pagina en ook de naam in de balk verandert door in of uit te loggen.
Wie weet raad?
Moet ik mijn eigen upgeloade forum uit de filemanager deleten?
Als ik op mijn domeinnaam klik, krijg ik mijn eigen forum te zien dat niet volledig is geinstalleerd.
Ga ik dan inloggen, krijg ik het volledige oude forum te zien.
Op het admin paneel heb ik alles aangepast, maar boven in de balk staat nog steeds de oude domeinnaam.
Volgens mij heb ik alles gelezen en veranderd wat hier over te geschreven is, maar ik kom er niet uit.
Het lijkt wel of ik nu 2 forums heb.
De pagina en ook de naam in de balk verandert door in of uit te loggen.
Wie weet raad?
Moet ik mijn eigen upgeloade forum uit de filemanager deleten?
Veilig genoeg om een paar dagen te overleven.paul schreef:2.0.11 is ABSOLUUT!!! niet veilig!
@Obie: Kijk eens in de script path van je database. (zie http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=48)
Bekijk deze printscreentjes eens: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=27428
Dat is het scriptpad en waarschijnlijk zit daar nog een fout in, controleer gelijk het domeinnaam
Dat is het scriptpad en waarschijnlijk zit daar nog een fout in, controleer gelijk het domeinnaam

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Nee, 2.0.11 is met 2 muisklikken gehacked, als je alles hebt. En dus ook NIET veilig genoeg om maar paar dagen te overleven. GEwoon DIRECT updaten!SFB schreef:Veilig genoeg om een paar dagen te overleven.paul schreef:2.0.11 is ABSOLUUT!!! niet veilig!
@Obie: Kijk eens in de script path van je database. (zie http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=48)
Nog een vraagje.
Ik weet nu n.a.v. jullie antwoorden wat ik moet doen.
Ik had al een paar wijzigingen doorgevoerd, maar die zijn dan ook te zien op de domeinnaam waarop het forum nu nog draait en dat is nog niet de bedoeling. Daarom heb ik het nu nog even teruggedraait.
Ik kan dus geen wijzigingen aanbrengen in het forum die alleen op mijn domeinnaam te zien zijn.
Is het noodzakelijk om het forum op de oude host eerst te sluiten voordat ik de veranderingen invoer?
Ik weet nu n.a.v. jullie antwoorden wat ik moet doen.
Ik had al een paar wijzigingen doorgevoerd, maar die zijn dan ook te zien op de domeinnaam waarop het forum nu nog draait en dat is nog niet de bedoeling. Daarom heb ik het nu nog even teruggedraait.
Ik kan dus geen wijzigingen aanbrengen in het forum die alleen op mijn domeinnaam te zien zijn.
Is het noodzakelijk om het forum op de oude host eerst te sluiten voordat ik de veranderingen invoer?