registreren werkt niet meer... (opgelsot)

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Danko
Contacteer:

registreren werkt niet meer... (opgelsot)

Bericht door Danko » 08 mar 2006, 21:39

Support template:
  • Wat is het probleem? registreren werkt niet meer
    Wanneer ontstond het probleem? vandaag ontdekt, 23 jan werkte het in ieder geval nog.
    Adres van je forum: http://danas.mine.nu
    Geïnstalleerde mods: veel...
    Huidige template: SubSilver
    phpBB versie: 2.0.11
    Waar is je forum gehost: Linux Server (thuis)
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Portal, UploadPic, FlashChat toegevoegd
    Heb je gezocht naar een antwoord? Nee, denk dat hier geen pasklaar antwoord voor is...
Overige opmerkingen:
(had net een lang verhaal getypt maar was door een fout verdwenen...)

ik merkte vanmiddag dat het niet meer mogelijk is om te registreren. als ik op de registratie-pagina op de 'ok' knop klik, krijg ik de box te zien waar normaal gesproken een foutmelding in staat, nu is die leeg... verder zie ik weer gewoon de registratie pagina. er gaat dus iets fout waardoor er niet geregistreerd kan worden maar ik zie niet wat de foutmelding is... er wordt ook niets in de database weggeschreven.

ik vermoed dat dit probleem is ontstaan na het installeren van een mod maar zeker weet ik dit niet...

misschien kan iemand me vertellen welke files/functies precies worden aangeroepen tijdens het registreren zodat ik kan nalopen waar het fout zou kunnen gaan.

ik wil de files die nodig zijn voor het registreren ook wel online zetten zodat jullie ze kunnen inzien.

je mag je natuurlijk proberen te registreren op mijn forum (als dat lukt ;) ), op verzoek verwijder ik je natuurlijk weer.
Laatst gewijzigd door Danko op 08 mar 2006, 22:24, 4 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 mar 2006, 21:52

loop usercp_register.php eens na?

EDIT: EN UPDATEN!!!! Je loopt 8 versies achter, en er is een grote kans dat je nu gehacked wordt!!!

Bee

Bericht door Bee » 08 mar 2006, 21:57

includes/usercp_register.php

Ik zie dat je phpBB 2.0.11, ik raad je dringend aan om bij te werken, je loopt 8 (bijna 9) versies achter.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Danko
Contacteer:

Bericht door Danko » 08 mar 2006, 21:58

paul schreef:loop usercp_register.php eens na?

EDIT: EN UPDATEN!!!! Je loopt 8 versies achter, en er is een grote kans dat je nu gehacked wordt!!!
usercp_register al nagelopen maar kan zo snel niets vreemds vinden... (wil niet zeggen dat er niets vreemds in staat!)

update heb ik laatst geprobeerd maar dat was een ramp.... door de grote hoeveelheid mods die erop staan zijn vrijwel alle codes veranderd...

ps: ik voeg in de eerste post de links toe naar de php-files.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 mar 2006, 21:59

Geef usercp_register.php eens in een .txt file?

Danko
Contacteer:

Bericht door Danko » 08 mar 2006, 22:01

paul schreef:Geef usercp_register.php eens in een .txt file?
zie eerste post.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 mar 2006, 22:09

Staat visueel confirmatie aan in admin?

Danko
Contacteer:

Bericht door Danko » 08 mar 2006, 22:14

die stond aan (heb deze lang geleden uitgezet en kan me niet herinneren dat ik deze had aangezet...?)
staat nu uit, en registreren lijkt te werken..

Danko
Contacteer:

Bericht door Danko » 08 mar 2006, 22:24

okee top, ik weet wat er fout ging.

ik heb die visual confirmation dus een tijd geleden uitegschakeld en die box (met een hoop andere velden) verwijderd uit de registratie pagina. de error's e.d. uit de language files heb ik destijds ook verwijderd.

op de een of andere manier is die visual confirmation weer ingeschakeld (fout van mijzelf denk ik ;) ).

de box van visual confirmation was niet zichtbaar, deze was imers uit de template gesloopt.

achter de error-code zat geen tekst meer in de language file.

bedankt voor de snelle support!!!!

Danko
Contacteer:

Bericht door Danko » 08 mar 2006, 22:32

Bee schreef:Ik zie dat je phpBB 2.0.11, ik raad je dringend aan om bij te werken, je loopt 8 (bijna 9) versies achter.
om hier even op verder te gaan,

ik heb dit onlangs dus meerdere malen geprobeerd. steeds moest ik stoppen na enkele acties. omdat er vrij veel mods op het forum staan wijken bijna alles codes in mijn forum af van de codes op phpbb. ik moet dus constant zoeken naar gedeeltes van de code, en dan weet ik nog niet zeker of ik wel het juiste aan het veranderen ben. soms is een code (op mijn forum) dermate veranderd dat hij zelfs helemaal niet meer overeenkomt met de codes op phpbb....

hoe kan ik dus een zwaar gemodificeerd forum toch updaten naar de nieuwste versie?

Bee

Bericht door Bee » 08 mar 2006, 22:40

De codewijzigingen die elke keer worden uitgegeven in modformaat zijn diegene die je zoekt. Bij problemen kan je het altijd vragen op dit forum.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gesloten