fout na verhuizen forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
steam

fout na verhuizen forum

Bericht door steam » 27 jun 2003, 20:18

Ik heb mijn forum eerst getest bij mijn hudige provider. Bij mijn nieuwe provider heb ik al wat ruimte gekregen :lol: om in ieder geval het forum alvast te verhuizen. Dat leek prima gelukt, maar na een tijdje stroomden de klachten binnen: :oops: als mensen proberen in te loggen worden ze naar de oude site gelinkt. Daar is de database verwijderd, dus krijg ik een sql-foutmelding over de tabel phpBB_config die hij daar niet meer vind.

Als ik het forum niet in een frame start gebeurt dit ook.
Ik heb de database-naam in config.php aangepast, waar staat nog meer een verwijzing naar mijn oude site?
Laatst gewijzigd door steam op 27 jun 2003, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

timgoud

Bericht door timgoud » 27 jun 2003, 20:28

steam

Bericht door steam » 27 jun 2003, 20:33

Ja daar staat dus hoe je een forum moet verhuizen, en zoals ik al schreef: ik heb mijn database al verhuisd, config.php aangepast, alle files geupload. Alles lijkt te werken, totdat iemand probeert in te loggen.
Wat doe ik fout?

steam

Bericht door steam » 27 jun 2003, 20:49

:P Ok, ik heb die post nòg eens doorgelezen, en er staat één heeeel erg belangrijke opmerking tussen, waar ik overheen gelezen had:
loop ook even je config-pagina in het management panel door'. Daar staan dus wat dingen tussen die niet in je config.php staan, zoals ook je domein naam.
Nu werkt het prima. Bedankt timgoud!

Gesloten