Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
hooneytunes
-
Contacteer:
Bericht
door hooneytunes » 14 feb 2006, 21:13
Support template:
- Wat is het probleem? Onzekerheid
Wanneer ontstond het probleem? Bij mijn geboorte?
Adres van je forum: http://www.hooneytunes.com/rijkspraat
Geïnstalleerde mods: geen
Huidige template: Silver
phpBB versie: 2.0.19
Host: web-x-site
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? Ja, Glass2Blue
Heb je gezocht naar een antwoord? Reken maar, maar ondanks (of dankzij) de zoekfunctie zie ik door de bomen het bos niet meer.
Overige opmerkingen: Ik wil eigenlijk het volgende weten: is het voldoende om, van PhpBB AdminControl, regelmatig een volledige backup te maken? Ik vraag dit, omdat de backup stukken kleiner lijkt dan de data die ik volgens phpMyAdmin zou moeten krijgen. FYI: ik gebruik geen compressie.
Waar ik mezelf met name zorgen over maak, is of ook alle gebruikersgegevens (alle 13: ja, ik weet het; het is weinig, maar we zijn 'net' begonnen) meegenomen worden in de backup.
Ik stel deze vraag met name omdat ik een beetje onzeker ben geworden. Ik zou, juist omdat we net begonnen zijn het enorm l*llig vinden als ik door onkunde niet voldoende gegevens backup. A.u.b.: stel me gerust of laat mij weten hoe ik een echte volledige backup kan maken.
Groetjes,
Rob
What's up, Doc?
-
Stef
Bericht
door Stef » 14 feb 2006, 21:15
Hey Rob,
Ik zal een einde aan je onzekerheid maken

, ja het is altijd slim om te updaten, maar niet via het phpBB zelf. Dat is namelijk flut, je kunt hiervoor beter een echt database beheer programma gebruiken als phpMyAdmin, die ongetwijfeld op je host staat geïnstalleerd. Daar zit een exporteer functie en de rest is denk ik wel duidelijk.
Succes!
Laatst gewijzigd door
Stef op 14 feb 2006, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 14 feb 2006, 21:16
gebruik altijd phpmyadmin om te backupen. Backup functie van phpbb is slecht. De backup kan een stuk kleiner zijn ja.
-
hooneytunes
-
Contacteer:
Bericht
door hooneytunes » 14 feb 2006, 22:52
Ik had al die vrees omdat ik niet echt kon vinden wat er in de backup werd opgeslagen. Bedankt, Stef en Paulus voor jullie reacties!!!
Ik zal vanaf nu periodiek een backup via PhpMyAdmin maken.
Groetjes,
Rob
What's up, Doc?