Hallo iedereen, weer is een vraagje van mij.
Ik heb een eigen menu gemaakt buiten phpbb om, en het menu in de header eruit geknikkerd. In dit menu wil ik de functies inloggen en uitloggen plaatsen, en met de laatste heb ik een probleem.
Het inloggen is een simpele url, die kan ik gewoon uit de code halen, ziet er zo uit: forum/login.php
Eerst dacht ik, uitloggen is simpel, want dat is hetzelfde maar dan: forum/login.php?logout=true, maar dan geeft hij dus aan invalid_session...
Ik snap nu dus dat ik in die url de session_id moet megeven, in de var $sid, dus dat is makkelijk te veranderen in die url, maar hoe krijg ik nou in hemelsnaam die session_id te pakken?
Het menu is niet in het forum ingebouwd, maar komt er gewoon boven, dus ik kan niet gewoon van {logout} gebruik maken. Heeft iemand een oplossing hoe ik de session_id in een variabele genaamd $sid kan krijgen? (dus buiten het forum om!)
alvast 1000x bedankt!
Uitloggen in eigen menu
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: Uitloggen in eigen menu
Je kan dat menu ook als PhpBB pagina erin zetten (zoek even op dit forum op "eigen pagina"). Je kan dan wel gebruik maken van deze tags, omdat je ze dan makkelijk kan definieren in het gemaakt PHP bestand.mouse schreef:Hallo iedereen, weer is een vraagje van mij.
Ik heb een eigen menu gemaakt buiten phpbb om, en het menu in de header eruit geknikkerd. In dit menu wil ik de functies inloggen en uitloggen plaatsen, en met de laatste heb ik een probleem.
Het inloggen is een simpele url, die kan ik gewoon uit de code halen, ziet er zo uit: forum/login.php
Eerst dacht ik, uitloggen is simpel, want dat is hetzelfde maar dan: forum/login.php?logout=true, maar dan geeft hij dus aan invalid_session...
Ik snap nu dus dat ik in die url de session_id moet megeven, in de var $sid, dus dat is makkelijk te veranderen in die url, maar hoe krijg ik nou in hemelsnaam die session_id te pakken?
Het menu is niet in het forum ingebouwd, maar komt er gewoon boven, dus ik kan niet gewoon van {logout} gebruik maken. Heeft iemand een oplossing hoe ik de session_id in een variabele genaamd $sid kan krijgen? (dus buiten het forum om!)
alvast 1000x bedankt!
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
ja dat heb ik laatst zelf geschreven
dus daar kwam ik oko wel op, probleem is dat het menu er niet als pagina in zit, maar erboven geplaatst is, ik heb gewoon in alle .php files voor parse een menu geïnclude, dit is te gaar om er nu weer uit te laten... Dus ik zoek echt deze specifieke oplossing voor mijn probleem. Thanx anyway!