Algemene vragen mbt grootte forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
jh0nny
Contacteer:

Algemene vragen mbt grootte forum

Bericht door jh0nny » 11 feb 2006, 15:34

Beste,

Ik heb enkele vragen, ons forum begint steeds groter te worden en dus dachten wij eraan om even het archief te legen (alle oude topics), enige nadeel dat wij hierbij merkten is dat alle statistieken ook teruggezet worden.
Dus de postaantallen, totaal aantal topics enz. enz.
Is er een mogelijkheid dat die statistieken gewoon blijven staan bij de leden en de algemene statistieken?

Daarnaast gebruiken wij erg veel ruimte op de server terwijl we denk ik zo'n 30-50 MB kunnen zien en de database zo'n 100 mb is.
Tocht verbruiken we blijkbaar zo'n 750 MB, iemand enig idee waar dit aan kan liggen (flexwebhosting/apache bak)?

Alvast bedankt, :bier:
Barki.nl

XGE_Lithium
Contacteer:

Bericht door XGE_Lithium » 11 feb 2006, 15:38

Voor je eerste vraag moet je deze MOD gebruiken:

:arrow: http://www.phpbbhacks.com/download/2368

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 11 feb 2006, 18:57

Bedankt voor de mod, alleen zit hierbij 1 nadeel en dat is dat deze de aantal posts van de leden zelf in de profielen/topics enz. toch aftrekt bij het verwijderen van de topics/posts en dat is juist een van de dingen wat de leden liever niet hebben.

Enig idee of daar een aparte mod voor is?

Dus met deze mod heb ik nu het volgende:
Index:
- Totaal berichten/topics/shouts enz. die ECHT aanwezig zijn.
- Het aantal berichten en topics dat er gemaakt zijn sinds het begin van het forum.

Wat ik nog wil:
- Het aantal posts/topics bij de gebruikers zelf behouden, dus in de topics/profiel/gebruikerslijst.

Bij prunen verwijder je ook alles, maar blijven daarbij die gegevens nog wel aanwezig van wat ik wil of verwijdert ie dat dan ook?
Aangezien bij het handmatig verwijderen de boel wel gewoon echt weg is qua aantallen.

Alvast bedankt, :thumb:
Laatst gewijzigd door jh0nny op 11 feb 2006, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Barki.nl

XGE_Lithium
Contacteer:

Bericht door XGE_Lithium » 11 feb 2006, 19:04

jh0nny schreef:Enig idee of daar een aparte mod voor is?
Sorry, geen idee.

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 11 feb 2006, 19:43

Oke jammer, ik wilde zojuist gewoon even het archief prunen maar dit lijkt dus ook niet echt lekker te werken aangezien de categorie te groot is. 8)
Het zijn zo'n 9000 topics met daarin zo'n 160.000 berichten ... is er een manier om deze categorie toch gewoon te kunnen prunen? :lol:
Barki.nl

Gesloten