Gehacked door de "Turkish pkk"
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Gehacked door de "Turkish pkk"
Allesbehalve plezierig!
Sinds enkele dagen is het forum van onze tennisvereniging gehacked door bovenstaande groep.
We draaiden onder 2.0.14 en ik heb hem wel geupdate naar 2.0.19, maar er werkt niets.
Hier is de URL: http://stuwww.uvt.nl/lacoste/forum
Is er iemand die mij kan helpen???
Sinds enkele dagen is het forum van onze tennisvereniging gehacked door bovenstaande groep.
We draaiden onder 2.0.14 en ik heb hem wel geupdate naar 2.0.19, maar er werkt niets.
Hier is de URL: http://stuwww.uvt.nl/lacoste/forum
Is er iemand die mij kan helpen???
Check, geef me een minuutje
Ik zou graag het forum kunnen zien.
Stef kan ik een verplaatsing krijgen naar phpBB support?
Code: Selecteer alles
Fatal error: Cannot instantiate non-existent class: sql_db in /www/wwworg/lacoste/html/forum/includes/db.php on line 60
Stef kan ik een verplaatsing krijgen naar phpBB support?
Wijziging: Bedankt hè Stef 

-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
Ik vrees dat ik dat niet meer voor elkaar krijg...
Na de vorige probeersels kon ik elke keer mijn backup weer uploaden en dan kwam je weer gewoon op de hacked-pagina...
Ik heb mijn backup weer geupload, maar nu krijg je de volgende fout: (zie site)
Enig idee wat er nu niet klopt?
http://stuwww.uvt.nl/lacoste/forum
Na de vorige probeersels kon ik elke keer mijn backup weer uploaden en dan kwam je weer gewoon op de hacked-pagina...
Ik heb mijn backup weer geupload, maar nu krijg je de volgende fout: (zie site)
Enig idee wat er nu niet klopt?
http://stuwww.uvt.nl/lacoste/forum
-
-
Ik was op zoek naar wat info over deze hacker "Turkish pkk" . En ik kom op deze topic uit. Nu heb ik toch een vraag. We hebben het forum van ons op een eigen server staan. Besturingssysteem Linux, server = Apache. Kan het dan toch mogelijk zijn om gehacked te worden? Van buitenaf kan men maar via 1 Ip op het forum, echter niet in de bestanden en database. Dat kan alleen via een beveiligde poort op de server zelf.
Een kennis van ons heeft het verzorgd, echter is nu woonachtig in Thailand en kan niet directe hulp geven als er iets mocht gebeuren. Daarom wil ik me hier even preventief laten informeren. Ons forum is nog niet gehacked, maar ik wil toch wat kennis en info vooraf.
Gr
René
Een kennis van ons heeft het verzorgd, echter is nu woonachtig in Thailand en kan niet directe hulp geven als er iets mocht gebeuren. Daarom wil ik me hier even preventief laten informeren. Ons forum is nog niet gehacked, maar ik wil toch wat kennis en info vooraf.
Gr
René
Sowieso ten eerste: Mocht het onverhoopt voorkomen dat je toch gehacked wordt dan kun je hier kijken voor informatie betreffende support.
Ten tweede: De vermoedens van Stef en mij zijn dat deze hacker "Tukish PPK" gebruikt maakt van een exploit die in versie 2.0.17 is gefixed. Dit is slechts een vermoeden en we ontlenen hier natuurlijk geen rechten aan. Desalniettemin raden we je aan om indien je dit nog niet gedaan hebt onmiddelijk te upgraden naar versie 2.0.19.
Verder is het sowieso verstandig om regelmatig een backup van de database te maken om eventuele schade binnen de perken te houden.
Indien je verder nog vragen hebt?
Ten tweede: De vermoedens van Stef en mij zijn dat deze hacker "Tukish PPK" gebruikt maakt van een exploit die in versie 2.0.17 is gefixed. Dit is slechts een vermoeden en we ontlenen hier natuurlijk geen rechten aan. Desalniettemin raden we je aan om indien je dit nog niet gedaan hebt onmiddelijk te upgraden naar versie 2.0.19.
Verder is het sowieso verstandig om regelmatig een backup van de database te maken om eventuele schade binnen de perken te houden.
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Hoe ziet het index.php bestand eruit, nadat het gehacked is?-=|Rik|=- schreef:Sowieso ten eerste: Mocht het onverhoopt voorkomen dat je toch gehacked wordt dan kun je hier kijken voor informatie betreffende support.
Zitten er nog orginele phpBB codes in, of is alles overschreven?