Als je een cronscript of iets dergelijks hebt waarmee je op de FTP een backup krijgt, dan is het best mogelijk om daar je backup vandaan te halen.
Het volgende bericht kan wat lang worden, ik waarschuw alvast.
In het verleden was er eens een forum met een hele boel mods, en een forum met nieuwe mods erin, en wat oude eruit, vanaf de grond af ontwikkeld, wat het oude forum moest vervangen. Dat leek in eerste instantie een rotklus te worden.
Eerst maak je een volledige backup van je database, en sla je die veilig op. Vervolgens maak je van je oude forum een structuurbackup, en van je nieuwe forum een structuur backup. Daarna bekijk je met WinMerge ( http://winmerge.sf.net/ ) de verschillen tussen de backups. Met phpMyAdmin pas je daarna zorgvuldig de structuur aan van de tabellen van het oude forum (oude velden en tabellen weg, nieuwe velden en tabellen erbij, in die volgorde).
Daarna hernoem je de map van je oude forum, en noem je de map van je nieuwe forum hetzelfde als de map van het oude forum. De volgende stap is om het configuratiebestand van het oude forum in de map van je nieuwe forum te zetten. Daarna is inderdaad het forum live, maar als je zorgvuldig bent geweest met de database, zal dat geen fouten opleveren.
Het voordeel van deze wellicht opmerkelijke methode is dat je niet hoeft te gaan rommelen met grote backupbestanden die geupload en geimporteert moeten worden, en wat altijd maar weer fouten oplevert.
van phpbb 2.0.10 naar 0.19
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

In feite is dat dus de prof manier van wat ik doe,Bee.De 2.0.8 die hier liep met portal en tig mods,heb ik thuis met behulp van Total commander op die manier omgezet naar 2.0.18.
Op wat sql hikjes na liep dit vrij snel perfect.
En wat het binnenhalen van een database betreft,zoals ik al schreef " van een ftp manier weet ik eigenlijk niks,omdat ik hier thuis mijn servers heb staan" van daar ook die vraagteken erachter YorickB.
Hoe je het verder wilt aanpakken Diablo Gamer,lees ik hier wel,zoals je ziet is mijn manier waarschijnlijk niet de meest voor de hand liggende,maar in een korte tijd had ik mijn forum weer online staan,dus ergens werkt het wel
Op wat sql hikjes na liep dit vrij snel perfect.
En wat het binnenhalen van een database betreft,zoals ik al schreef " van een ftp manier weet ik eigenlijk niks,omdat ik hier thuis mijn servers heb staan" van daar ook die vraagteken erachter YorickB.
Hoe je het verder wilt aanpakken Diablo Gamer,lees ik hier wel,zoals je ziet is mijn manier waarschijnlijk niet de meest voor de hand liggende,maar in een korte tijd had ik mijn forum weer online staan,dus ergens werkt het wel

- Diablo Gamer
- Contacteer: