eigen pagina in navigatie Admin-paneel plaatsen?!
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

eigen pagina in navigatie Admin-paneel plaatsen?!
hallo iedereen, ik heb een vraagje,
Ik probeer al een tijdje mijn eigen pagina (standaard php) in mijn adminpanel te plaatsen. Gewoon net als de andere pages links de url en de naam en dat ie dan rechts wordt geopend. Heeft iemand een concreet plan om dit te laten slagen?
Bij voorbaat dank!
Ik probeer al een tijdje mijn eigen pagina (standaard php) in mijn adminpanel te plaatsen. Gewoon net als de andere pages links de url en de naam en dat ie dan rechts wordt geopend. Heeft iemand een concreet plan om dit te laten slagen?
Bij voorbaat dank!
Probeer eens een bestaand admin bestand te openen. Hiervan moet je de bovenste 10/20 regels overnemen en aanpassen aan de naam van jouw pagina.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
PhpBB leest zelf de map admin uit en zet dit in het menu met de titels die in de bestanden staan. Hiervoor moet het bestand wel beginnen met admin_.SuperNova schreef:Ja, en hoe krijg je die verdraaide link in dat menuframe?
Dat vraag ik me ook al een tijdje af
ps. JA het adminpanel werkt met frames
De eerste paar regels uit een PhpBB adminbestand:
Code: Selecteer alles
define('IN_PHPBB', 1);
if( !empty($setmodules) )
{
$filename = basename(__FILE__);
$module['Forums']['Permissions'] = $filename;
return;
}

hoe verander ik hier dan 'News Bar'
het staat niet in langfiles, en voor zover ik weet ook niet in templates
Laatst gewijzigd door SuperNova op 17 jun 2003, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-
Deze titels worden door PhpBB omgezet in Nederlands mbv het language bestand. Hoe dit precies werkt weet ik ook niet.SuperNova schreef:ach so.
maar hoe is het dan mogelijk dat je met verschillende talen verschillende titels hebt
Dan moet je dat aanpassen in het bestand zelf op de plek van de woorden die PhpBB eigenlijk zou vervangen.SuperNova schreef:zie edited post
Een voorbeeldje:
Code: Selecteer alles
define('IN_PHPBB', 1);
if( !empty($setmodules) )
{
$filename = basename(__FILE__);
$module['Nieuwsbalk']['Wijzigen'] = $filename;
return;
}

nou snap ik t niet meer,
het moet namelijk zoals ook de andere titels (forum beheer, groeps beheer, algemeen beheer, etc.) variabel zijn van de taal.
dus in de languagefiles moet ik een definitie kunnen plaatsen
zo is het ook met de andere titels, maar hoe doe ik dit?
het moet namelijk zoals ook de andere titels (forum beheer, groeps beheer, algemeen beheer, etc.) variabel zijn van de taal.
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-
Dat weet ik helaas niet. Je zal daarvoor moeten zoeken in de taalfile lang_admin.php (volgens mij) en dan daar een nieuwe waarde maken. Hoe je dit doet kan ik je echter niet vertellen.SuperNova schreef:nou snap ik t niet meer,