SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_users.MYI'. (errno:

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Yellow

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_users.MYI'. (errno:

Bericht door Yellow » 26 dec 2005, 12:26

Ik krijg deze error:
phpBB : Critical Error

Error doing DB query userdata row fetch

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_users.MYI'. (errno: 145)

SELECT * FROM phpbb_users WHERE user_id = -1

Line : 136
File : sessions.php
Hier kan je hem in real life zien: http://cityhunters.ci.funpic.de/

Weet iemand wat er aan de hand is? Het is niet mijn forum, maar diegene heeft er niks mee gedaan :?

Bee

Bericht door Bee » 26 dec 2005, 12:35

Even de tabel repareren in phpMyAdmin.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Yellow

Bericht door Yellow » 26 dec 2005, 13:55

Sorry, maar hoe doe je dat? :?:

Tiko

Bericht door Tiko » 26 dec 2005, 14:20

Er is waarschijnlijk een hacker actief want afgelopen vrijdagavond had ik op het forum waar ik het beheer over heb een practisch gelijke errormelding zij het dat het bij ons forum ging over phpbb_sessions.
Klik op onderstaande link dan krijg je de topic daarover en hoe dit is opgelost.

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=254 ... 2aa9b00bb7

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 26 dec 2005, 16:33

Tiko schreef:Er is waarschijnlijk een hacker actief want afgelopen vrijdagavond had ik op het forum waar ik het beheer over heb een practisch gelijke errormelding zij het dat het bij ons forum ging over phpbb_sessions.
Klik op onderstaande link dan krijg je de topic daarover en hoe dit is opgelost.

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=254 ... 2aa9b00bb7
Jij praat onzin, dit is gewoon een kapotte table, en kan altijd gebeuren ;)

Voer deze query uit:

Code: Selecteer alles

REPAIR TABLE `phpbb_users`;

Bee

Bericht door Bee » 26 dec 2005, 22:16

Tiko schreef:Er is waarschijnlijk een hacker actief
Er zijn altijd wel hackers actief, maar je moet niet paranoid reageren op hackers, want dan wordt het onderhoud van je forum ook niet meer leuk.

Bekijk het zo. Hoevaak je een actie ook uitvoert, het zal nooit altijd goed gaan. Het fietsen naar school of werk lukt altijd, maar als het een keer goed glad is val je toch een keer.

Zo is het ook met de database. Als deze een hele set gegevens krijgt om op te slaan die tegelijk ook worden opgeroepen, moet hij deze allemaal op volgorde zetten en achter elkaar afhandelen (een computer kan maar 1 ding tegelijk). Als er flink wordt gepushed kan er wel eens iets fout gaat (ja, het lijken net mensen) en zo gaat er bijvoorbeeld wel eens iets mis bij het schrijven naar een bestand, en raakt er data corrupt.

Als je denkt, bestand? Ja, er zijn eigenlijk maar heel weinig gegevens op je computer die niet op extern geheugen worden opgeslagen (denk aan harde schijf, cd-rom), en zo is het ook met MySQL gegevens.

Een database zie je in het bestandssysteem als een map, en elke tabel zie je in het bestandssyteem als drie bestanden, waarvan het MYI bestand de gegevens bevat, en de twee andere bestanden de indexes en de structuur van de tabel.

Eigenlijk het ouderwetse Boskoopse spreekwoord: Waar je zand in een sloot gooit om hem te dempen, is altijd onderhoud nodig.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gesloten