vraag over updaten naar 2.0.18 met een andere template

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
johan2

vraag over updaten naar 2.0.18 met een andere template

Bericht door johan2 » 12 dec 2005, 23:54

goede dag
mijn vraag is als ik een andere template heb en ik wil update naar versie 2.0.18 dan kom ik veel dinge in de installatie tegen die ik niet in de bestanden van de andere template kan vinden om te bewerken
wat kan hiervan de reden zijn?
moeten ze toch op 1 of ander manier bewerkt worden?
wat voor gevolgen heeft dat voor mijn forum?

alvast bedankt

DS9
Contacteer:

Bericht door DS9 » 13 dec 2005, 01:43

Je moet oinderdaad alle templates zien bij te werken naar de laatste versie anders heb je kans dat die template niet meer goed werkt en dat je nog steed gevoelig bent voor hackers.

Kun je niet kijken waar de template vandaan komt en kijken of er een update voor verschenen is? Zo niet dat wordt het puzzelen, vooral asl je niet veel van phpbb begrijpt.

mac-rolec
Contacteer:

Bericht door mac-rolec » 13 dec 2005, 02:12

Een andere template levert geen problemen op hoor. De templates veranderen nauwelijks tijdens de update (alleen door de auto login functie geloof ik, maar dat lukt met elke template).

Het enige wat misschien van belang is, is of je template van voor 2.0.11 is of erna, want tijdens die update was er een kleine template verandering, maar die kan je, mocht je een oudere template hebben, simpel handmatig toevoegen. Die veranderingen vind je wel met google. Maar dit is niet van cruciaal belang ofzo.

Anyway, het zal nauwelijks invloed hebben op je forum. De rede dat je juist verschillende templates kan gebruiken is omdat ze de belangrijke functies buiten de templates houden. :wink:

Maar als je geen of weinig mods hebt geinstalleerd kan je beter gewoon de nieuwe files downloaden en je oude forum overschrijven. Want de 2.0.18 update is nogal groot, daar ben je handmatig wel een tijdje mee zoet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 dec 2005, 16:29

DS9 schreef:Je moet oinderdaad alle templates zien bij te werken naar de laatste versie anders heb je kans dat die template niet meer goed werkt en dat je nog steed gevoelig bent voor hackers.
Als je er niets van weet, hou je mond dan, want dit is echt pure onzin. Een lek komt niet in de template file voor, maar juist in de php file, waar het echte werk gebeurt.

Stef

Re: vraag over updaten naar 2.0.18 met een andere template

Bericht door Stef » 13 dec 2005, 17:12

Geen van jullie heeft volgensmij zijn bericht gelezen of wel?
johan2 schreef:mijn vraag is als ik een andere template heb en ik wil update naar versie 2.0.18 dan kom ik veel dinge in de installatie tegen die ik niet in de bestanden van de andere template kan vinden om te bewerken
wat kan hiervan de reden zijn?
Er zijn vanaf de uitgave van phpBB 2.0.x vele templates gemaakt. Sommige makers van die templates houden het niet goed bij, vandaar dat sommige niet goed zijn bijgewerkt. Wat je nu moet doen is.

1) Kijken of er toevallig wel een laatste versie bijgewerkt tot 2.0.18 te verkrijgen valt.
2) Zoeken naar delen van de template en dan een beetje kijken of het past. Enige kennis van HTML of begrijpen wat je doet is hier wel voor nodig. :-)
3) Zet alles waar je niet uit komt in één topic en plaats het op dit forum.

Succes!

DS9
Contacteer:

Bericht door DS9 » 13 dec 2005, 19:13

Ja dat van punt 1 en 2 heb ik genoemd in mijn post. Dat is wat ik inderdaad eerst zou doen.

@paulus
Ik probeer te helpen en als er iets onjuist is wat ik zeg, dan kun je dat toch op een nette manier aangeven. Ook ik leer nog steeds.

Jou post helpt in ieder geval niet aan het oplossen van het probleem van de poster behalve dat het niets met de hack gevoeligheid heeft te maken.

Gesloten