updaten van 2.06 naar 2.18
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

updaten van 2.06 naar 2.18
Wat is het probleem?
de volgende errors:
de eerste bij het doen van een zoek opdracht
de tweede bij het posten van een bericht.
Fatal error: Only variables can be passed by reference in
padnaarhetforum\search.php on line 255
padnaarhetforum\posting.php on line 569
Wanneer ontstond het probleem?
na installatie van php 5.0.x op de server van de host
Geïnstalleerde mods:
ja diverse mods, maar werkten goed voordat de php versie geïnstalleerd werd
phpBB versie:
2.0.6
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd?
nee
Heb je gezocht naar een antwoord?
ja op diverse (ook engelstalige) websites en hier op het forum, maar geen antwoord gevonden.
Overige opmerkingen:
Is php 5 in combinatie met phpbb niet goed?
Ik moet in ieder geval upgraden van phpbb 2.0.6 naar 2.18.
Kan dit in één stap, of moet ik alle tussenliggende stappen ook nemen?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
de volgende errors:
de eerste bij het doen van een zoek opdracht
de tweede bij het posten van een bericht.
padnaarhetforum\search.php on line 255
padnaarhetforum\posting.php on line 569
Wanneer ontstond het probleem?
na installatie van php 5.0.x op de server van de host
Geïnstalleerde mods:
ja diverse mods, maar werkten goed voordat de php versie geïnstalleerd werd
phpBB versie:
2.0.6
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd?
nee
Heb je gezocht naar een antwoord?
ja op diverse (ook engelstalige) websites en hier op het forum, maar geen antwoord gevonden.
Overige opmerkingen:
Is php 5 in combinatie met phpbb niet goed?
Ik moet in ieder geval upgraden van phpbb 2.0.6 naar 2.18.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
groetjes Renée
Re: updaten van 2.06 naar 2.18
Nee, PHP5 wordt door phpBB2 officiëel niet ondersteund. In phpBB3 (in ontwikkeling) is dat wel zo. Als tussenoplossing kan je kijken naar phpBB-PHP5.Renée schreef:Is php 5 in combinatie met phpbb niet goed?
Als je je modificaties wilt behouden, zal je alle wijzigingen (2.0.6 > 2.0.7, 2.0.7 > 2.0.8, etc) moeten doorlopen. Dit zou je uren werk kosten, wat de moeite niet waard zou zijn. Ik raad je aan een schone installatie van phpBB 2.0.18 te overschrijven en daar de modificaties opnieuw op te installeren. Je bent dan ongetwijfeld sneller klaar.Renée schreef:Ik moet in ieder geval upgraden van phpbb 2.0.6 naar 2.18.
Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Inmiddels heeft iemand met verstand van programmeren het probleem opgelost en werkt alles weer correct. Ik denk dat hij van bovenstaande link gebruik heeft gemaakt *S*.
Een schone installatie.....ik durf niet! Ben als de dood dat dan alle berichten verdwijnen van het forum en dat de database naar z'n grootje geholpen wordt. De mods weer opnieuw doen is niet het probleem.
Een schone installatie.....ik durf niet! Ben als de dood dat dan alle berichten verdwijnen van het forum en dat de database naar z'n grootje geholpen wordt. De mods weer opnieuw doen is niet het probleem.
groetjes Renée
Ik had het over een schone installatie te overschrijven, niet te herinstalleren. Door de config.php te bewaren en enkel de update te runnen vanuit je install map loopt je database geen gevaar. Hoe dan ook zou je backups achter de hand moeten hebben?Renée schreef:Een schone installatie.....ik durf niet! Ben als de dood dat dan alle berichten verdwijnen van het forum en dat de database naar z'n grootje geholpen wordt. De mods weer opnieuw doen is niet het probleem.
ja.....ik denk dat ik nu een doodzonde bega in jouw ogen
Een overweging....
Het forum is heel belangrijk vooral voor anderen en ik wil dat niet verprutsen. De server heeft php 5 geïnstalleerd en wie weet wat er gebeurd als ik er een nieuwe versie op zet.
Misschien beter wachten totdat phpbb goed samenwerkt met php 5?

Een overweging....
Het forum is heel belangrijk vooral voor anderen en ik wil dat niet verprutsen. De server heeft php 5 geïnstalleerd en wie weet wat er gebeurd als ik er een nieuwe versie op zet.
Misschien beter wachten totdat phpbb goed samenwerkt met php 5?
groetjes Renée
Een nieuwe versie kan alleen maar verbeteringen ten opzichte van php 5 meebrengen, en dat wordt ook geprobeerd door het phpBB team. Het op een oude versie blijven maakt de kans dat je je berichten kwijt maakt groter dan als je een backup maakt, daarna de bestanden update, databaseuopdate uitvoert met de meegeleverde wizard, en daarna de mods erin terug zet.
En mocht het dan ergens mis gaan, dan heb je dus die backup.
Nogmaals, door op 2.0.6 te blijven heb je minstens 5 gaten open gelaten, en dus ook minstens zoveel manieren om je berichten kwijt te raken. Laat dat dus niet gebeuren.
En mocht het dan ergens mis gaan, dan heb je dus die backup.
Nogmaals, door op 2.0.6 te blijven heb je minstens 5 gaten open gelaten, en dus ook minstens zoveel manieren om je berichten kwijt te raken. Laat dat dus niet gebeuren.
... Maar ik modereer (nog) niet.