premod forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Diablo Gamer
Contacteer:

premod forum

Bericht door Diablo Gamer » 03 nov 2005, 20:10

ik ben aan het proberen zelf een premod forum aan het maken maar ik kom bijna gelijk op een probleempje bij de mestte mods/hacks zitten SQL regel bij maar waar moet ik die neer zeten dat ze toch mee gaan
It`s nice to be important, but it`s more important to be nice.

Bee

Bericht door Bee » 03 nov 2005, 20:29

In de installatie schema. Zorg wel dat je van alle auteurs toestemming hebt voordat je het uitbrengt en dar er zo min mogelijk bugs in zitten.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Diablo Gamer
Contacteer:

Bericht door Diablo Gamer » 03 nov 2005, 20:50

okè maakt het ook uit waar ik het neer zet

bv deze sql regels

Code: Selecteer alles

ALTER TABLE phpbb_users ADD user_from_provincie_flags varchar(25) NULL AFTER user_from_flag;

CREATE TABLE phpbb_provincie_flags (
   flag_id int(10) NOT NULL auto_increment,
   flag_name varchar(12),
   flag_image varchar(12),
   PRIMARY KEY (flag_id)
);

INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Drenthe','drenthe.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Flevoland','flevol.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Friesland','friesl.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Gelderland','gelderl.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Groningen','groning.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Limburg','limburg.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Noord-Brabant','nbrab.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Noord-Holland','nhollan.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Overijssel','overijs.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Utrecht','utrecht.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Zeeland','zeeland.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Zuid-Holland','zhollan.png');

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 03 nov 2005, 21:07

Ik vraag het me af of het voor jouw verstandig is om er een te maken. Je weet niet eens waar de sql enz staat, en mods bij jouw geven vaak fouten.

Diablo Gamer
Contacteer:

Bericht door Diablo Gamer » 03 nov 2005, 21:13

mag ik het ook al niet eens meer probeeren :(

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 03 nov 2005, 21:15

Je mag het proberen, tuurlijk alles mag, zolang het legaal is, ik raad het je alleen af, omdat je veel fouten maakt :)

Diablo Gamer
Contacteer:

Bericht door Diablo Gamer » 03 nov 2005, 22:56

maar nu weet ik nog niet waar ik het moet neer zetten

ik zeg altijd van je fouten moet je leren dus door mijn fouten leer ik

Bee

Bericht door Bee » 04 nov 2005, 09:58

Voor jouw SQL pas je de users tabel aan in de installatie, en zet je de nieuwe tabel erbij. Waardes voor tabellen moeten in het data bestand.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 nov 2005, 10:58

Diablo Gamer schreef:maar nu weet ik nog niet waar ik het moet neer zetten

ik zeg altijd van je fouten moet je leren dus door mijn fouten leer ik
Dat klopt absoluut, maar (En dit is mijn mening, mischien denken andere er heel anders over!), om een goede premodded te maken, moet je weten hoe phpbb werkt, een kleine kennis van php mysql hebben enz, om zelf fouten op te lossen. Ik denk dat jij dit niet echt goed kan, jij maakt vrij snel fouten, en komt dan hier erheen. Dit is goed om te leren, zo leert iedereen het, maar als je een premodded wilt maken, moet je weten wat je doet, om later support te geven.

Voor de schema's, kijk eens in de install/schemas/ directory, daar staat alles in.

Diablo Gamer
Contacteer:

Bericht door Diablo Gamer » 04 nov 2005, 14:54

daarom wil ik een premod forum maken aleen voor me zelf wat als ik een fout maak wat ik niet meer goed krijg zet ik de premod forum er op

maar is dit zo goed de nieuwe sql regels helemaal onder in de install bestand zetten ?

Code: Selecteer alles

page_header($lang['Inst_Step_2'], '../login.'.$phpEx);
		page_common_form($s_hidden_fields, $lang['Finish_Install']);
		page_footer();
		exit;
	}
}

?>

ALTER TABLE phpbb_users ADD user_from_provincie_flags varchar(25) NULL AFTER user_from_flag;

CREATE TABLE phpbb_provincie_flags (
   flag_id int(10) NOT NULL auto_increment,
   flag_name varchar(12),
   flag_image varchar(12),
   PRIMARY KEY (flag_id)
);

INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Drenthe','drenthe.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Flevoland','flevol.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Friesland','friesl.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Gelderland','gelderl.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Groningen','groning.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Limburg','limburg.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Noord-Brabant','nbrab.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Noord-Holland','nhollan.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Overijssel','overijs.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Utrecht','utrecht.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Zeeland','zeeland.png');
INSERT INTO phpbb_provincie_flags (flag_id, flag_name, flag_image) VALUES ('','Zuid-Holland','zhollan.png');

Bee

Bericht door Bee » 04 nov 2005, 14:59

Nee, dat is niet goed.

De codes voor nieuwe tabellen horen in install/schemas/mysql_schema.sql en invoer van tabellen in install/schemas/mysql_basic.sql. En hetzelfde geld voor mssql en postgre

Gebruik verder ook geen ALTER in de installatie, omdat daarvan niet zeker is of er toestemming voor is. Je dient de code voor het aanmaken van phpbb_users aan te passen.

Verder heeft deze mod altijd bugs gehad, dus is het wel zo verstandig deze op te nemen in een premod?

Diablo Gamer
Contacteer:

Bericht door Diablo Gamer » 04 nov 2005, 23:00

Bee schreef:Nee, dat is niet goed.

De codes voor nieuwe tabellen horen in install/schemas/mysql_schema.sql en invoer van tabellen in install/schemas/mysql_basic.sql. En hetzelfde geld voor mssql en postgre

Gebruik verder ook geen ALTER in de installatie, omdat daarvan niet zeker is of er toestemming voor is. Je dient de code voor het aanmaken van phpbb_users aan te passen.

Verder heeft deze mod altijd bugs gehad, dus is het wel zo verstandig deze op te nemen in een premod?

het was ook maar een voorbeeld
maar ik denk dat ik zo wel verder komt

edit: ik heb zitten naar te denken kan ik niet ergens een regel toevoegen dat ie bv db_update.php opent en dat ie dan ook weer gelijk delete is zo iets mogelijk ?

Bee

Bericht door Bee » 04 nov 2005, 23:03

Dat is wel eens geprobeerd, maar die roept de database aan om te controleren of je beheerder bent :wink:

Diablo Gamer
Contacteer:

Bericht door Diablo Gamer » 04 nov 2005, 23:05

is daar geen override mod/regel voor ?

Bee

Bericht door Bee » 04 nov 2005, 23:10

Dan moet je het bestand ombouwen dat de controle wordt overgeslagen, maar hoe precies moet je zelf maar even uitzoeken

*binnenpretje* :lol:

Diablo Gamer
Contacteer:

Bericht door Diablo Gamer » 04 nov 2005, 23:29

okè dan zal ik gaan rommelen met wat bestanden

@bee veel plezier met je binnenpretje

Gesloten