Help!
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Help!
Hallo daar, ik was al een tijd lid hier, maar nu ga ik gelijk mijn 1e posting openen hier, aangezien we vanaf een IPB naar phBB aan het omzetten zijn!
We, (http://queenforum.nl) zijn vorige week met IPB tot 6x aan toe gehacked en nu gaan we over dus naar phpBB.
Het 1e probleem wat zich voordoet is een melding:
IB ans phpBB tables must be in the same database
Ik kan er niks over vinden en kom er niet meer uit....
Is er iemand die hulp kan bieden?????????
We, (http://queenforum.nl) zijn vorige week met IPB tot 6x aan toe gehacked en nu gaan we over dus naar phpBB.
Het 1e probleem wat zich voordoet is een melding:
IB ans phpBB tables must be in the same database
Ik kan er niks over vinden en kom er niet meer uit....
Is er iemand die hulp kan bieden?????????
There Can Be Only One!
Alles is gelukt tot nu toe. Het script werkte perfect, op deze fase na: 5 - Post Conversion (2/2).
Daarbij kreeg ik een foutmelding:
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /home/queenforum/domains/queenforum.nl/public_html/ib2phpBB/conv_posts_text.php on line 136
Waarschijnlijk duurt het uitvoeren van het script dus gewoon te lang voor PHP. Dit is een kwestie van het verhogen van de maximum execution time in php.ini, maar dat willen ze bij de hoster niet doen.
Ons forum heeft zoveel berichten, dat ik vrees dat het script hiervoor niet bedoeld is.
Is er misschien iemand die hier een oplossing voor heeft, want dat is op dit moment het enige wat ons nog uit de brand kan helpen...
Bij voorbaat dank!
Daarbij kreeg ik een foutmelding:
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /home/queenforum/domains/queenforum.nl/public_html/ib2phpBB/conv_posts_text.php on line 136
Waarschijnlijk duurt het uitvoeren van het script dus gewoon te lang voor PHP. Dit is een kwestie van het verhogen van de maximum execution time in php.ini, maar dat willen ze bij de hoster niet doen.
Ons forum heeft zoveel berichten, dat ik vrees dat het script hiervoor niet bedoeld is.
Is er misschien iemand die hier een oplossing voor heeft, want dat is op dit moment het enige wat ons nog uit de brand kan helpen...
Bij voorbaat dank!
There Can Be Only One!
Oke, zet na:
dit:
Het script kan nu maximaal 300 sec draaien.
Code: Selecteer alles
define('IBF_POSTS_TABLE', $ib_prefix . 'posts');
Code: Selecteer alles
set_time_limit(300);
Dit werkt helaas niet. Het probleem is dat ik het phpBB-forum geïnstalleerd heb met mezelf als administrator. Maar het migratiescript verwijdert alle gebruikers uit het phpBB-forum en zet de gebruikers van het IPB-forum ervoor terug. Maar op de een of andere manier kunnen de administrators nu niet meer in hun admin-interface.
Dus ik dacht dat je misschien het userlevel aan kon passen via de admin-interface, maar dat werkt helaas niet met het bovenstaande, de foutmelding 'You are not authorised to administer this board' blijft verschijnen bij degenen die op het IPB-forum wél administrator waren...
Dus ik dacht dat je misschien het userlevel aan kon passen via de admin-interface, maar dat werkt helaas niet met het bovenstaande, de foutmelding 'You are not authorised to administer this board' blijft verschijnen bij degenen die op het IPB-forum wél administrator waren...
There Can Be Only One!
We zijn inmiddels al een stuk verder, maar lopen nog tegen een probleempje op.
IPB gebruikte voor quotes
<!--QuoteBegin-
Heeft iemand enig idee waar ik de uitvoer van dit ding kan aanpassen ? Nu krijg ik nl. een te grote tekst met "QUOTE username @ datum"... Ik wil er dus een <span> voor zetten ofzo, dat ik het in de CSS kan aanpassen...
IPB gebruikte voor quotes
<!--QuoteBegin-
Heeft iemand enig idee waar ik de uitvoer van dit ding kan aanpassen ? Nu krijg ik nl. een te grote tekst met "QUOTE username @ datum"... Ik wil er dus een <span> voor zetten ofzo, dat ik het in de CSS kan aanpassen...
There Can Be Only One!
Rebuild Search Index, zoek maar op http://www.phpbbhacks.comTass schreef:Ook de search werkt niet meer, die vind alleen resultaten die ná de migratie zijn geplaatst.... Is dit nog te maken dat ook de oude posts te doorzoeken zijn ?
... Maar ik modereer (nog) niet.