gebruikersgroep + rechten en toepassing daarvan

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
RPG
Contacteer:

gebruikersgroep + rechten en toepassing daarvan

Bericht door RPG » 17 aug 2005, 11:08

Beste mensen,

Ik heb een forum in elkaar gezet met phpbb 2.0.15. Op dit forum heb ik een open gebruikersgroep aangemaakt, waar mensen zich kunnen aanmelden (het forum bevindt zich nog in de testfase, dus nu is er alleen nog sprake van een groepsmoderator + een enkele testgebruiker).

Een gedeelte van het forum (drie onderwerpen) staat bij de rechten ingesteld op 'privé' en in het administratorspanel heb ik aangegeven dat de gebruikersgroep in dat gedeelte toegang heeft.

De gebruikers in de groep kunnen het afgesloten gedeelte inderdaad allemaal zien, maar behalve de groepsmoderator kunnen ze er niet in schrijven. In de simpele modus staan de rechten gewoon op 'geef toegang' en daardoor staan de rechten in de uitgebreide modus ook allemaal op 'aan'.

Ik snap nu niet meer waarom de gebruikers dus niet in die fora kunnen schrijven, dan komt er te staan dat dat niet kan omdat het forum privé is. Alleen als ik ook aangeef dat de gehele groep moderator is, kan een gebruiker in die groep erin schrijven, maar dat kan de bedoeling niet zijn.

Wie kan mij helpen???

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 aug 2005, 11:09

Stel ze ook in op private, en geef bij groepspermissies ze daartoe permissie ;)
En update zo snel mogelijk naar phpbb2.0.17!

RPG
Contacteer:

Bericht door RPG » 17 aug 2005, 12:16

Bedankt voor de snelle reactie, maar:

De drie onderwerpen waarover het gaat staan al op privé ingesteld EN de gebruikersgroep heeft bij permissies toestemming om erin te kijken, schrijven etcetera. Maar verder dan kijken kom ik dus niet.

Dat is dus het probleem en daarop hoop ik een antwoord te vinden. Ik kan gebruikers in die groep alleen maar laten schrijven als ik ze, naast toegang geeftot die fora, ook moderator ervan maak en dat wil ik niet.

P.S. dat updaten zal ik binnenkort dan doen, voordat het forum daadwerkelijk 'live' gaat.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 aug 2005, 15:34

Druk is op advanced bij beide? Staat er dan bij de ene (forum permissies), private, en bij de andere(groeps permissies), geef toegang?

RPG
Contacteer:

Bericht door RPG » 17 aug 2005, 18:41

Ja, dat staat er inderdaad. De fora-gedeelten staan op private en de gebruikersgroepen dus op 'geef toegang'. Maar men kan dus alleen in die delen kijken en niets posten o.i.d., behalve wanneer ik alles op moderator zet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 aug 2005, 18:43

Hmm, das wel vreemd. Zou je mij tijdelijk admin toegang kunnen geven zodat ik het zelf kan zien? (Je kan de gegevens via PM sturen :))

Gesloten