Probleem na verhuis van server
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Probleem na verhuis van server
Hoi iedereen,
ik heb mijn forum vandaag overgezet van een win2K server naar een Linux met Xampp...
Nu krijg ik volgende error bij het openen van het forum:
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /opt/lampp/htdocs/forum/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /opt/lampp/htdocs/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Iemand die mij hier een handje kan helpen, aub?
Thanks!
B.
ik heb mijn forum vandaag overgezet van een win2K server naar een Linux met Xampp...
Nu krijg ik volgende error bij het openen van het forum:
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /opt/lampp/htdocs/forum/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /opt/lampp/htdocs/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Iemand die mij hier een handje kan helpen, aub?
Thanks!
B.
Deze pagina zorgvuldig lezen: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/old-client.html
... Maar ik modereer (nog) niet.
dacht al zoiets
Maar met mijn installatie op Linux lijk ik er niet in te slagen om de mysql commando's te kunnen ingeven...bee schreef:Deze pagina zorgvuldig lezen: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/old-client.html
misschien zie ik iets over 't hoofd?
B.
verdorie...
Ik slaag er niet in de command line te openen...paulus schreef:Kan je in de command line voor mysql? start je met ./mysqld, weet niet in welke map het zit.
kan ik deze aanpassing doen via een andere weg? heb geprobeerd via 'MySQL Administrator' -> heb 'old passwords' aangezet, server herstart, maar ik krijg nog steeds zelfde 'error'...
Verdorie...