Indexpagina laadt erg traag
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Indexpagina laadt erg traag
Beste mensen,
Op mijn forum laden alle pagina's gewoon snel (althans, snel genoeg), behalve als je (terug) naar de indexpagina gaat. Dan duurt het een volle 9 seconden voordat-ie er staat. Bij mijn weten is er niets veranderd. Regelmatig gooi ik de overhead weg en sync de boel. Ik gebruik het SubSilver-template met een logo-afbeelding.
Ook heb ik een shoutbox op mijn index staan met een automatische pruning van 2 dagen, maar de traagheid van de pagina kwam pas veel later.
Ik hoop dat één van jullie een oplossing heeft.
Alvast bedankt.
Groeten,
Roland
Op mijn forum laden alle pagina's gewoon snel (althans, snel genoeg), behalve als je (terug) naar de indexpagina gaat. Dan duurt het een volle 9 seconden voordat-ie er staat. Bij mijn weten is er niets veranderd. Regelmatig gooi ik de overhead weg en sync de boel. Ik gebruik het SubSilver-template met een logo-afbeelding.
Ook heb ik een shoutbox op mijn index staan met een automatische pruning van 2 dagen, maar de traagheid van de pagina kwam pas veel later.
Ik hoop dat één van jullie een oplossing heeft.
Alvast bedankt.
Groeten,
Roland
Ik heb wel wat MODs geïnstalleerd staan, maar de traagheid kwam pas maanden later. Ik moet sowieso updaten, maar dat zal toch niet met de traagheid te maken hebben?
Laatst gewijzigd door Roland op 26 jul 2005, 14:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Paulus,
Je had gelijk. Het is inderdaad de Birthday-Mod. En het maakt helaas niet uit of ik hem op 7 dagen vooruit kijken zet of op 1 dag vooruit kijken (wie er jarig zijn), het is precies even traag (9 seconden laadtijd). Ik heb hem nu op 0 staan en nu laadt de pagina net zo snel als de rest van de pagina's. Jammer van de Birtday-mod, maar ik heb liever een snelle index dan te weten wie er binnenkort verjaren.
Na het updaten naar de laatste phpbb-versie zal ik de MOD nog eens proberen, je weet nooit
Nogmaals bedankt voor je hulp, ik werd er krankjorum van
Groeten,
Roland
Je had gelijk. Het is inderdaad de Birthday-Mod. En het maakt helaas niet uit of ik hem op 7 dagen vooruit kijken zet of op 1 dag vooruit kijken (wie er jarig zijn), het is precies even traag (9 seconden laadtijd). Ik heb hem nu op 0 staan en nu laadt de pagina net zo snel als de rest van de pagina's. Jammer van de Birtday-mod, maar ik heb liever een snelle index dan te weten wie er binnenkort verjaren.
Na het updaten naar de laatste phpbb-versie zal ik de MOD nog eens proberen, je weet nooit

Nogmaals bedankt voor je hulp, ik werd er krankjorum van

Groeten,
Roland
Dat heb ik zojuist gedaan. Althans, ik vond die van Duvelske in dit topic. Het maakt de indexpagina inderdaad snel, maar helaas worden de namen van de jarigen niet meer weergegeven. Dus óf ik heb de verkeerde Mod te pakken, óf ik moet ook nog iets veranderen aan de Kalender-Mod?
Ik vermoed dat je een oude versie hebt, op http://mods.db9.dk staat de nieuwste versie.
... Maar ik modereer (nog) niet.