users worden offline weergegeven terwijl ze dit niet zijn

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
nl1sms

users worden offline weergegeven terwijl ze dit niet zijn

Bericht door nl1sms » 10 jul 2005, 21:57

Hoi,

Het volgende. Inmiddels heb ik mijn cookie instellingen goed staan en heb ik en de gebruikers van mijn forum geen problemen meer. Althans.. dat dacht ik...

Waar ben ik nu achter gekomen... Als een gebruiker inlogt op het forum en een korte tijd (maximaal 5 minuten ongeveer) niets doet en ik ben ook ingelogd op het forum en ik doe refresh dan geeft het forum aan dat die gebruiker niet online is. Maar die persoon zit er wel online. Doet die persoon dan refresh dan staat die persoon weer netjes bij de lijst van wie er online zijn en doe ik vervolgens refresh dan staat die persoon er ook weer bij.

Heel vreemd want ik blijf wel gewoon online staan de hele tijd, ook al doe ik een uur lang niets. Alhoewel, dit kan ik natuurlijk niet stellen, want die andere persoon denkt ook dat hij online is en ik kan moeilijk vanuit een andere computer inloggen terwijl ik hier thuis al ingelogd ben.

Snappen jullie hem nog ?

ligt het aan de cookie instellingen van IE ?

Helaas kan ik het niet met mozilla testen want diegene zit op een bedrijfsnetwerk te internetten.

groetjes Thijs

Coen

Bericht door Coen » 11 jul 2005, 21:09

Controleer eerst eens je domein en scriptpad in de Algemene Configuratie in je ACP. Wanneer dit goed staat, kijk dan naar de Sessie lengte [ seconds ] op dezelfde pagina. Wat is daar de waarde van? :roll:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 12 jul 2005, 08:55

Als ik goed begrijp wat je bedoeld is er een goed antwoord: Dat hoort zo. Elke keer als een gebruiker een pagina bezoekt van je forum komt hij in de online lijst te staan. Doet hij 5 minuten niks dan gaat hij er weer uit. Bezoekt hij dan weer een pagina staat hij er weer in.

Het valt voor de server namenlijk niet te controleren of een gebruiker online is en of hij het forum in de browser geladen heeft. Daarom is dan 5 minuten systeem.

Op een andere manier is het niet mogelijk. Dit heeft ook effect dat 5 minuten na dat de gebruiker echt offline is gegaan jij hem pas offline ziet gaan.

Coen

Bericht door Coen » 12 jul 2005, 09:13

Hmmm, blijkbaar heb ik iets te snel gelezen, want die 5 minuten is dus inderdaad normaal... :bier:

nl1sms

Bericht door nl1sms » 12 jul 2005, 22:06

Hmmm, ok... duidelijk... dat wist ik dus niet.. vind het wel een beetje vreemd... maar dan ligt het dus toch niet aan mij of de instellingen. Gelukkig maar!

Bedankt :thumb:

Groetjes Thijs

Coen

Bericht door Coen » 12 jul 2005, 22:07

Het ligt in theorie wel aan je instellingen, aan je session time om precies te zijn. Maar als een user langer dan 5 minuten geen pagina's meer bezoekt, moet deze dan ingelogt blijven? :?

nl1sms

Bericht door nl1sms » 14 jul 2005, 18:24

Prophecy schreef:Het ligt in theorie wel aan je instellingen, aan je session time om precies te zijn. Maar als een user langer dan 5 minuten geen pagina's meer bezoekt, moet deze dan ingelogt blijven? :?
Nou die session time staat op 3600 seconden... dus dat is langer dan vijf minuten zo uit mijn hoofd :lol:

Ehh je kunt er over discussieren of een user dan ingelogt moet blijven. maarja ingelogd is ingelogd tot iemand uitlogt. Krijg je natuurlijk gelijk het probleem als iemand zijn browser wegklikt en niet normaal uitlogt. Tja... Volgens mij kan je die 5 minuten nergens instellen of wel ?

groetjes Thijs

Coen

Bericht door Coen » 14 jul 2005, 19:57

3600 sec
--------------------- = 60 minuten = 1 uur 8)
60 sec (1 minuut)

nl1sms

Bericht door nl1sms » 17 jul 2005, 21:02

Ja inderdaad.. zo ver ging mijn reken kennis ook :wink:

Maar dan zouden de gebruikers toch 1 uur online moeten blijven en ook zichtbaar online moeten blijven ? Ze blijven dus wel online (waarschijnlijk een uur) maar na 5 minuten staan ze niet meer in de online user lijst.

Die vijf minuten, kan ik die nergens veranderen ? Das dus niet die session length time.

groetjes Thijs

Luuk

Bericht door Luuk » 17 jul 2005, 22:39

Dat gaat ja, zoek in includes/page_header.php 300 (staat in een sql querrie) en verander dat naar het getal dat jij wilt.
Afbeelding

Gesloten