Update phpbb software

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Robku

Update phpbb software

Bericht door Robku » 11 jul 2005, 09:40

Omdat mij is gevraagd een tweetal fora (forums) te voorzien van nieuwe PHPBB software en ik hier absoluut geen ervaren mee ben, wilde ik dmv deze topic het een en ander opsteken om fouten tot een minimum te reduceren. Voor een update wordt gekozen ivm eventuele security problemen.
Het gaat om versie 2.0.4 de ander versie 2.0.6.
Beide staan bij een provider waar ftp verkeer mogelijk mee is.
De volgende stappen wilde ik gaan uitvoeren:
Ik heb thuis een w2000 serverdraaien. Hierop wilde ik Mysql installeren.
Heb ik php nodig? Ja… wat en hoe installeer ik dit op mijn server thuis?
Windows information server werkt hier en ik host hier ook een simpele testsite.
Ik wilde 1 van deze databases backupen en deze dan op mijn server thuis installeren als test.
Welke stappen kan ik hier het beste voor doorlopen. De backup optie uit het pakket lijkt me de makkelijkste optie.
Thuis kan ik dan wat spelen, zonder problemen met de live versie te krijgen.
Welke stappen doorloop ik om een update te maken naar een goede versie?
Welke problemen kan ik tegenkomen?
Kortom... zoveel mogelijk info om niet op mijn bek te gaan :)
Mijn vragen zullen vanzelf ontstaan als ik bezig ben. :D

Groet,
Robku

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 11 jul 2005, 10:23

2.0.4 en 2.0.6? Oeh!

Je wilt het dus eerst zelf thuis uitproberen. Dan zou je het beste de zelfde server configuratie moeten hebben als waar de forums op staan. Jij heb blijkbaar IIS.

De meeste servers draaien op apache in combinatie met php en mysql. IIS is officieel voor windows servers en apache voor linux, maar de laatste doet het ook op windows. Veel verschil zou het niet mogen maken dus ik denk dat je ook met iis je doel kan halen.

Hoe je php moet zetten in IIS weet ik niet, maar daat zal google wel antwoord weten.

Als dat werkt kan je een coppy van het forum bij jouw thuis draaien. Hoe je hem moet kopieren staat hier in de kennis bank. Het si wel een enigsinds verouderd artikel maar het princiepe is hetzelfde. Je kan zelf upgraden door handmatig de wijzigingen aan te brengen in de code. Dat kan doordat alle code veranderingen bijgehouden worden en phpbbhacks heeft ze bij elkaar gezet.

http://www.phpbbhacks.com/forums/viewforum.php?f=34

Alleen om van 2.0.4 naar 2.0.16 te gaan ben je heel lang bezig. Laat staan 2 forums.

Als er geen mods op je forum (s) geinstalleerd zijn kan het ook makkelijker door 2.0.16 te downloaden, en de oude code/bestanden te vervangen met de nieuwe. Laat hierbij dan wel config.php, contrib/ en install/ weg.

Als je een paar mods hebt kan je dat ook doen maar dan moet je de mods opnieuw installeren. Het is maar net wat het snelste is.

Robku

Bericht door Robku » 11 jul 2005, 21:00

Ik denk dat ik op mijn server PHP heb draaien.
IIS met php en MySQL 4 op een 2000 bak... Het is voor test doeleinde.
Ik zie dat php werkt, omdat als ik de login.php opstart ik netjes bij het configuratie scherm terecht kom. Helaas zit ik nu nog met probleem van benaderen van de database. Waar ik dit moet zoeken en hoe weet ik nog niet. Ik wil graag structureel zoeken, maar weet niet hoe.
In MySQL moet ik database creeeren voor ik begin... Maar hoe maak ik een database aan op mysql? Hoop dat iemand me verder opweg helpt.
Hier onder zie je de melding. Zal niet veel uit op te maken zijn.

Groet,
Rob

Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in C:\Inetpub\Mainpage\phpbb\db\mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\Inetpub\Mainpage\phpbb\db\mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\Inetpub\Mainpage\phpbb\db\mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Robku

Bericht door Robku » 12 jul 2005, 08:33

Ik ben weer eens stukje verder....
Ik heb de database aan kunnen maken en een user.
Als ik nu op install druk vanuit het eerste scherm na opstarten krijg ik deze melding;

Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in C:\Inetpub\Mainpage\phpbb\db\mysql4.php on line 48

Wie oh wie?

Groet,
Rob

ik ben gek

Bericht door ik ben gek » 12 jul 2005, 08:46

WebSiteNet schreef: Als er geen mods op je forum (s) geinstalleerd zijn kan het ook makkelijker door 2.0.16 te downloaden, en de oude code/bestanden te vervangen met de nieuwe. Laat hierbij dan wel config.php, contrib/ en install/ weg.
Als je een paar mods hebt kan je dat ook doen maar dan moet je de mods opnieuw installeren. Het is maar net wat het snelste is.
je hoeft dus niet te instaleren

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 12 jul 2005, 08:49

Lang geleden dat ik met een windows server gewerkt heb hoor.

Hoe dat ook al weer zat........

Hij kan in ieder geval geen verbinding maken. De verbinding is er wel maar hij kan niet inloggen.

Heb je al phpmyadmin draaien? Dat si een van de dingen die je zeker nodig hebt. Hier in de kennis bank kan je een artikel vinden over hoe je hem moet installeren en op mijn site.

Kan phpmyadmin wel verbinding maken?

//edit @ "Ik ben gek" (wat een naam zeg)//

Eerst maar zorgen dat hij verbinding kan maken met mysql. :wink:

Robku

Bericht door Robku » 12 jul 2005, 09:25

Hij werkt...
Omdat het toch een test server is... heb ik het account waar php mee inlogt op sql server geen password gegeven. Het werkt nu!

Ik kom er nu achter dat het even restoren van data dvm backup restore niet zo maar werkt. Er wordt niets gerestored.

Ik ga het nu op de ander manier proberen die ik heb gelezen.

Thanks voor de input!

Groet,
Rob

Robku

Bericht door Robku » 12 jul 2005, 09:28

ik ben gek schreef:je hoeft dus niet te instaleren
Weet ik. Maar voor ik het spul ga upgraden wil ik het eerst hier zien draaien met de data van het te upgraden forum.
Op het moment dat het mis gaat, is het makkelijk te kijken wat er mis gaat en hoe ik het op kan lossen, zonder verlies van gegevens.
Het is een soort speeltuin :)

Groet,
Rob

Robku

Bericht door Robku » 12 jul 2005, 10:07

Ik heb nu ook phpmyadmin geinstalleerd op mijn servertje thuis.
Even kijken hoe dit werkt.
Ik zit nog met 1 rode error onder aan het scherm....

De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden.

Waar moet ik dit zoeken? En hoe los ik het op?

Groet,
Rob

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 12 jul 2005, 15:26

Robku schreef:Ik heb nu ook phpmyadmin geinstalleerd op mijn servertje thuis.
Even kijken hoe dit werkt.
Ik zit nog met 1 rode error onder aan het scherm....

De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden.

Waar moet ik dit zoeken? En hoe los ik het op?

Groet,
Rob
Dat maakt niks uit, ik draai ook gewoon met die error op mijn Win2k3-servertje.

Robku

Bericht door Robku » 14 jul 2005, 12:27

Begin er steeds meer van te begrijpen...
Op dit moment heb ik op de bestaande server nog geen phpmyadmin draaien. Ik heb dus een BU gemaakt van de database vanuit Phpbb zelf. Dit was maarliefst 12 Mb groot.
Deze heb ik op mijn servertje thuis dmv phpmyadmin geprobeerd te importeren. Helaas moet je steeds alles in delen doen. Dat vond ik wel heel jammer. Plakken en knippen en dan maar wachten of je niet te veel hebt gedaan... anders krijg je weer een error. Om deze rede zijn er toch wel wat regels meerdere malen geimporteert. Ik denk ook dat dit de rede was dat ik wel in kan loggen op mijn kopie forum. De berichtjes lijken te bestaan. Maar zo snel je iets wil doen of ergens op drukt krijg je een vette SQL melding...
Misschien nog eens proberen?

Groet,
Rob

Gesloten