Opsplitsen backup-file

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Charley

Opsplitsen backup-file

Bericht door Charley » 07 jul 2005, 09:34

Ik ben mijn forum aan 't verplaatsen en gebruik daarvoor deze methode:

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=3748

Nu gaat 't mij om 't volgende:
1.In het eerste geval klik je op "bladeren" en zoek je op jouw pc naar het bestand, selecteer het, klik op "OK" en klik op "Go" in phpMyAdmin. Afhankelijk van de grootte van de DB-backup zal het nu korter of langer duren voordat alles teruggezet wordt. Wacht in ieder geval op de bevestiging van phpMyAdmin of alles goed is gegaan.

2.In het geval van grotere omvang van de DB-backup zal bovenstaande methode niet altijd werken en zul je het bestand in kleinere delen moeten opsplitsen. Open hiervoor het DB-backup bestand op jouw pc met een teksteditor en selecteer een stuk tekst
Mijn backup is zo'n 30Mb. Hoe groot moeten de stukken zijn die ik wil uploaden? Stukjes van 1Mb? Is er dan een manier om je backup makkelijk in kleinere stukken te splitsen, want als ik dit handmatig moet doen, is dat een bereklus :( ?

Alvast bedankt,
C.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 07 jul 2005, 13:07

Je hoeft de backup niet op te splitsen, de gemakkelijkste methode is het uploaden van de complete dump met FTP en deze door je hosting provider te laten importeren. Als je zelf shell toegang hebt, kan je dat zelf ook doen door direct op de MySQL client te werken.

Andere opties zijn het gebruik van het Big Dump script, of door met een offline MySQL manager te werken zoals MySQL-Front, MySQL Maestro of Alligator SQL. Deze laatsten werken alleen als de MySQL verbinding op je host open staat.

Gesloten