Password encryptie
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Password encryptie
Is er een mogelijkheid om het wachtwoord encryptie te omzeilen?
Ik wil als webmaster van mijn forum graag de wachtwoorden in de phpbb_users tabel zichtbaar maken. D.w.z. de encryptie ontsleutelen.
Kan dit?
Ik wil als webmaster van mijn forum graag de wachtwoorden in de phpbb_users tabel zichtbaar maken. D.w.z. de encryptie ontsleutelen.
Kan dit?
Waarom zou je dat doen? De wachtwoorden die nu al opgeslagen zijn kun je nooit meer achterhalen, dat zou alleen met nieuw ingevoerde wachtwoorden werken. Maar waarom zou je de wachtwoorden van je gebruikers willen zien? Als iemand zijn/haar wachtwoord kwijt is kun je op de knop van wachtwoord vergeten klikken.
Daar heb ik nou nooit aan gedacht, en dat is dus duidelijk ook mijn bedoeling niet!om bijvoorbeeld een ander accound the hacken die hij heeft
er zijn erg veel mensen die voor veel de zelfde dinggen het zelf de password hebben
Ik wil graag weten hoe de encryptie werkt en ik wil alleen maar zien met welk wachtwoord bepaalde verdachte figuren (hackers?) zich aanmelden op mijn forum.
Ik heb de laatste tijd nogal last van deze figuren. Ik maak dus elke dag een back-up van mijn database.
block dan bijvoorbeeld @hotmail.com
Hackers zullen vaak een vaage naam of hun "werk" naam op geven
valse e-mails en wachtwoorden kunnen van alles zijn van standaard tot 23890741071407140 bv
Als je iemand verdenkt block hem dan en bann ze ip
De wachtwoorden zijn md5 gecodeerd en momenteel heeft niemand het gekraakt dus van de gebruikers die al geregistreed zijn kan je het niet meer terug draaien
Als je zorgt dat hij de md5 encyptie niet meer toepast dan krijg je probleem 2 login ja kan niet in loggen met encryptie en tegelijk zonder
dus ....
Hackers zullen vaak een vaage naam of hun "werk" naam op geven
valse e-mails en wachtwoorden kunnen van alles zijn van standaard tot 23890741071407140 bv
Als je iemand verdenkt block hem dan en bann ze ip

De wachtwoorden zijn md5 gecodeerd en momenteel heeft niemand het gekraakt dus van de gebruikers die al geregistreed zijn kan je het niet meer terug draaien
Als je zorgt dat hij de md5 encyptie niet meer toepast dan krijg je probleem 2 login ja kan niet in loggen met encryptie en tegelijk zonder

dus ....