Forum via OneClickSite Lycos & Frontpage
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Forum via OneClickSite Lycos & Frontpage
Ik ben een erge beginnenling en daarom heb ik lekker makkelijk via Lycos.nl het phpBB Forum geinstalleerd via OneClickSite.
Dit werkt perfect en we zijn erg blij met het Forum !!
Maar nu is het zo dat elke keer als ik iets wijzig in de website, bijvoorbeeld de agenda aanpas of een fototje erbij, en dan de site opnieuw publiseer via Frontpage, dan werkt het Forum niet meer dan krijg je de melding kan pagina niet vinden. En moet ik het Forum weer verwijderen en via OneClickSite weer toevoegen en alles opnieuw maken, dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Wat doe ik verkeerd? Wie wil mij helpen?
groetjes namens Gospelkoor Jubilation, Leonie v/d Veen
Dit werkt perfect en we zijn erg blij met het Forum !!
Maar nu is het zo dat elke keer als ik iets wijzig in de website, bijvoorbeeld de agenda aanpas of een fototje erbij, en dan de site opnieuw publiseer via Frontpage, dan werkt het Forum niet meer dan krijg je de melding kan pagina niet vinden. En moet ik het Forum weer verwijderen en via OneClickSite weer toevoegen en alles opnieuw maken, dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Wat doe ik verkeerd? Wie wil mij helpen?
groetjes namens Gospelkoor Jubilation, Leonie v/d Veen
Om te beginnen verwijst de link naar je forum op je site naar http://www.jubilation.nl/Forum.htm
Als ik vervolgens op de foto klik om naar het forum te gaan is de verwijzing: http://www.jubilation.nl/forum maar deze pagina kan niet gevonden worden.
Weet je zeker dat het pad naar je forum correct is?
Als ik vervolgens op de foto klik om naar het forum te gaan is de verwijzing: http://www.jubilation.nl/forum maar deze pagina kan niet gevonden worden.
Weet je zeker dat het pad naar je forum correct is?
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
ja dat klopt wel, ik had eerst gelijk een link naar http://www.jubilation.nl/forum maar dan kreeg ik geen button bovenin, vandaar dat ik een gewone pagina heb aangemaakt met daarin een link naar het forum van phpbb.
het werkt als ik het opnieuw maak maar zodra ik iets wijzig op de site via frontpage kan de pagina niet meer gevonden worden.
het werkt als ik het opnieuw maak maar zodra ik iets wijzig op de site via frontpage kan de pagina niet meer gevonden worden.
Wijzig je bepaalde dingen van het forum met Frontpage of alleen de website zelf?
Als je je forum probeert te editten met Frontpage kun je er d*nder op zeggen dat het mis gaat.
Als je je forum probeert te editten met Frontpage kun je er d*nder op zeggen dat het mis gaat.
KNAVIVO DIERENHULP
Tja, en toch, als ik naar het door jou opgegeven adres ga, krijg ik simpelweg geen forum te zien. (Het lijkt of er gewoon geen forum is geïnstalleerd).
En zonder foutmeldingen wordt het moeilijk om te kunnen achterhalen waar de fout zit.
Je hebt toevallig ook geen fouten gemaakt met het veschil tussen kleine en Hoofdletters?
En zonder foutmeldingen wordt het moeilijk om te kunnen achterhalen waar de fout zit.
Je hebt toevallig ook geen fouten gemaakt met het veschil tussen kleine en Hoofdletters?
KNAVIVO DIERENHULP
Je kan natuurlijk ook de wortel van dit probleem eruit halen. Gebruik geen frontpage voor php bewerken en uploaden, dit kan TOTAAL niet omgaan met php. Gebruik beter een aparte texteditor (zoals crimson editor, maar er zijn andere) en een apart FTP programma (zoals FileZilla Client)
... Maar ik modereer (nog) niet.
maar eigenlijk bewerk ik het forum toch niet via frontpage, of begrijp ik het nu verkeerd, ben ook zo'n leek....
ik bewerk en upload de website via frontpage
maar het forum heb ik geinstaleerd via Lycos OneClickSite, 1 druk op de knop en het forum wordt gemaakt, vervolgens kun je via admin het forum bewerken.
ik heb de vraag ook bij Lycos uitstaan en die kwamen met het feit dat ik frontpage 2003 gebruik en zij alleen 2000 en 2002 100% ondersteunen......
maar het punt is dat ik het niet begrijp, hoe kan de pagina van het forum index verdwijnen op het moment dat ik de site upload..........
ik bewerk en upload de website via frontpage
maar het forum heb ik geinstaleerd via Lycos OneClickSite, 1 druk op de knop en het forum wordt gemaakt, vervolgens kun je via admin het forum bewerken.
ik heb de vraag ook bij Lycos uitstaan en die kwamen met het feit dat ik frontpage 2003 gebruik en zij alleen 2000 en 2002 100% ondersteunen......
maar het punt is dat ik het niet begrijp, hoe kan de pagina van het forum index verdwijnen op het moment dat ik de site upload..........
Nog even het probleem wat duidelijker:
als ik nu een nieuwe forum toevoeg in het controlpanel van Lycos OneClickSite, wordt er een prachtig forum gemaakt die heel goed te bewerken is, we hebben een hoop lol maar op het moment dat ik bijvoorbeeld een fototje toevoeg aan onze website door het publiseren van het web via frontpage en dan weer naar het forum ga is het verdwenen.
en dan zo verdwenen dat ik weer bovenaan kan beginnen, dus weer een nieuw forum toevoegen in het controlpanel van Lycos.
trouwens harstikke bedankt voor jullie meedenken, top!, 'k hoop dat we eruit komen
als ik nu een nieuwe forum toevoeg in het controlpanel van Lycos OneClickSite, wordt er een prachtig forum gemaakt die heel goed te bewerken is, we hebben een hoop lol maar op het moment dat ik bijvoorbeeld een fototje toevoeg aan onze website door het publiseren van het web via frontpage en dan weer naar het forum ga is het verdwenen.
en dan zo verdwenen dat ik weer bovenaan kan beginnen, dus weer een nieuw forum toevoegen in het controlpanel van Lycos.
trouwens harstikke bedankt voor jullie meedenken, top!, 'k hoop dat we eruit komen
Probeer het uploaden eens met een ander programma in plaats van met de uploadfunctie van Frontpage, zoals bijvoorbeeld FileZilla of LeechFTP, en zo zijn er nog wel een aantal te bedenken.
Frontpage kan soms erg vreemde dingen met je bestanden doen.
*EDIT*
Sorry bee, had je antwoord (nog) niet gezien
Frontpage kan soms erg vreemde dingen met je bestanden doen.
*EDIT*
Sorry bee, had je antwoord (nog) niet gezien
KNAVIVO DIERENHULP
Dat vermoeden had ik ook al.
KNAVIVO DIERENHULP