Moet toch simpel zijn, dus PHP guru's... help!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Hotzenwalder

Moet toch simpel zijn, dus PHP guru's... help!

Bericht door Hotzenwalder » 03 jun 2005, 06:12

Ik zoek de (php?)-code om op een html pagina (in een tabel ofzo) een overzicht te krijgen van alle topics in een forum en wel met de volgende layout:

[datum topic gepost] [naam poster] [topic titel] [aantal keer bekeken]

Erg simpel lijkt me, maar klaarblijkelijk te moeilijk voor eem Noob als mij :wink:

De topictitel moet een link worden naar een nieuwe html pagina waarin de tekst van het bewuste topic getoond wordt. Belangrijkste voor mij is echter alleereerst de bovenstaande code.

(om de uitdaging nog groter te maken... is het ook mogelijk om na bijvoorbeeld 30 topictitels de pagina af te kappen en op een volgende pagina met de volgende 30 titels door te gaan met daarbij de vermelding [pagina 1,2 ... etc] )

Snellius

Bericht door Snellius » 03 jun 2005, 07:49

hmmm ik ken wel een mod waarmee je op je Html pagina kan kijken waar er voor het laatst gepost is wie de poster is welke datum enzovoort

http://www.phpbbhacks.com/download/2057

hoop dat je er wat aan hebt, heb het zelf ook gebruikt

Snellius

Bericht door Snellius » 03 jun 2005, 07:54

ik heb hem er even op gezet voor je kijk op http://www.watraar.nl voor een voorbeeld ;)

Hotzenwalder

Bericht door Hotzenwalder » 03 jun 2005, 08:18

Misschien ga ik de verkeerde kant op met mijn vraag, want met de mod Topics Anywhere kun je al een soort van overzicht maken van topics incl. datum e.d.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier om een tekst van een posting in een portal pagina te krijgen naar aanleiding van het lijstje dat Topics Anywehere heeft gemaakt. TA maakt standaard een link aan naar viewtopic.php, maar ik wil hem juist in een pagina gelijkend op portal.php hebben.

Het kan niet met de fetchpost routine die al in EZPortal zit, want de links die deze kan aanmaken (de [lees meer] link) verwijst met zijn topic ID's naar de ID's die net door EZPortal zelf zijn gegenereerd. Stel je bijvoorbeeld in at je 5 recente artikelen op je portal pagina wilt, dan heb je onder de [lees meer] link 5 ID's (0,1,2,3,4). Dat zoek ik echter niet... ik zoek een phpcode om gewoon in een leg blok op portal.php (middelste blok) de tekst van een topic te krijgen (zonder de antwoorden)

Duidelijk? :wink:

Snellius

Bericht door Snellius » 03 jun 2005, 10:25

jep! maar dat wordt lastig voor mij :D sorry

Gesloten