Omdat ik niet erg vertrouwd ben met php en omdat ik een voorzichtige jongen ben heb ik het volgende gedaan: Op mijn host heb ik op een andere database, van dezelfde host, mijn forum gekopieerd. Ongetwijfeld op een omslachtige manier want ik heb er eerst 2.0.15 op geinstalleerd en vervolgens alle bestaande bestanden overgeschreven op die van de schone installatie. (dit overigens m.u.v. de map: cache, want deze map begrijp ik niet goed en ik ben zoals gezegd een voorzichtige jongen). Als link voor dit gekopieerde forum heb ik een subdomein aangemaakt.
Ik ben één keer in de gelegenheid geweest om te zien of het allemaal gelukt was. (dus met gebruikmaking van de url van het subdomein) Oppervlakkig bekeken leek alles in orde te zijn.
Nu komt de clou: Wanner ik ik naar het forum op mijn subdomein wil gaan wordt ik automatisch ge-redirect naar het forum op het hoofddomein. Dus ook op het acp daarvan. Nu wil ik de redirect-functie wel graag handhaven en daarbij voorziet mijn host ook niet in de mogelijkheid deze (eventueel tijdelijk) uit te schakelen om voor dit doel verder uit te testen. Je raadt mijn vraag al, als ik het allemaal goed geformuleerd heb: Hóe kan ik het forum op mijn subdomein benaderen zonder geredirect te worden naar het forum op mijn hoofddomein?
redirect; kopie database
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
stormyweather
- Contacteer:
Gebruiken ze beide dezelfde database op het moment? (Nee) Anders wordt het moeilijk, want je bent denk ik vergeten om de domeinnaam en het scriptpad in je admin paneel aan te passen.
Als ze beide op een andere database draaien moet je in de tabel phpbb_config op verkennen klikken en daar (op bladzijde 2) de domeinnaam en het script pad aanpassen.
Als ze beide op een andere database draaien moet je in de tabel phpbb_config op verkennen klikken en daar (op bladzijde 2) de domeinnaam en het script pad aanpassen.
-
stormyweather
- Contacteer:
Ik was idd vergeten (of liever: gebrek aan kennis) om het scriptpad en de domeinnaam aan te passen. Je advies leek logisch en ik had er ook veel vertrouwen dus heb ik dat natuurlijk opgevolgd. Toch werkte het niet onmiddellijk, er school nog een geniepig addertje onder het gras.: Ik had klakkeloos de database backup gedraaid op de gekopieerde database. Hierin had ik natuurlijk de naam van de database moeten veranderen.
Hehe, weer wat wijzer nu en ben ik waar ik wezen wilde: een perfecte kopie. Dat geeft vertrouwen. Zonder je advies zou ik er niet zijn gekomen. Dankzzz
Hehe, weer wat wijzer nu en ben ik waar ik wezen wilde: een perfecte kopie. Dat geeft vertrouwen. Zonder je advies zou ik er niet zijn gekomen. Dankzzz