tekstkleur aanpassen template IRIS

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
treb

tekstkleur aanpassen template IRIS

Bericht door treb » 19 mei 2005, 09:16

hoi

ik heb onlangs de Iris template gedownload en em verder aangepast aan mijn wensen, voor zover dat mogelijk was. Ik heb de style1.css naar mijn mening volledig aangepast zodat alle tekst en alle tabellen de goede kleur hebben, maar het werkt nog niet helemaal. de tekstkleur van de berichten is zwart, maar moet wit worden! volgens mij is die tekst class=genmed en daar heb ik als color=FFFFFF, dus daar kan het niet aan liggen. als ik de bron weergeef van een topic krijg ik onder andere de volgende regel te zien:

Code: Selecteer alles

</head>
<body bgcolor="##000080" text="#000000" link="##ff9409" vlink="##ff9409" marginwidth="0" marginheight="0" leftmargin="0" topmargin="0" onload="PreloadImages();" />

<table bgcolor="#000080" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">

<tr height="10"><td align="center" valign="middle" width="100%" height="10"><script language="JavaScript" type="text/javascript">
			<!--
				document.write('<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"><tr>');
				ShowImage(" Forum Index", "index.php", "index");
				ShowImage("Profiel", "profile.php?mode=editprofile", "profile");
				ShowImage("Je hebt geen nieuwe berichten", "privmsg.php?folder=inbox", "pm");
				Sh...........
daarom denk ik dus dat de tekst zwart wordt ipv wit. hoe kan ik dit veranderen in FFFFFF, of moet het op een andere manier. ik heb al geprobeerd om <font color=#ffffff>{MESSAGE}</font> te doen maar dat werkt dus niet

wie kan me helpen?

bvd
treb

Luuk

Bericht door Luuk » 19 mei 2005, 15:25

Staat in overall_header.tpl niet de css en de lnik naar het .css bestand geescaped? Want dan moet je het daarin aanpassen.
Geef anders eens de link van je forum.
Afbeelding

treb

Bericht door treb » 20 mei 2005, 07:49

de css-link staat niet geescaped, maar dat is ook wel logisch. alle andere gegevens in mn css sheet neemt ie wel over, alleen de tekstkleur van het bericht blijft maar zwart.

dit is het begin van mn overall_header.tpl

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html dir="{S_CONTENT_DIRECTION}">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset={S_CONTENT_ENCODING}">
<meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
<meta name="Author" content="http://www.trushkin.net" />
{META}
{NAV_LINKS}
<title>{SITENAME} :: {PAGE_TITLE}</title>
<link rel="stylesheet" href="templates/Iris/{T_HEAD_STYLESHEET}" type="text/css">
<style type="text/css">
<!--
th, td.th, td.spacerow	{ background-image: url(templates/Iris/images/bg_cat.gif); }
td.th2,th.cat2,td.cat,td.catHead,td.catSides,td.catLeft,td.catRight,td.catBottom	{ background-image: url(templates/Iris/images/bg_cat2.gif); }
table.toptable { background-image: url(templates/Iris/images/top_bg.gif); height: 26px; }
table.bottable { background-image: url(templates/Iris/images/bottom_bg.gif); height: 9px; }
table.bottable2 { background-image: url(templates/Iris/images/bottom_bg2.gif); height: 20px; }
table.maintable { background-image: url(templates/Iris/images/top_bg.jpg); height: 100px; }

/* Import the fancy styles for IE only (NS4.x doesn't use the @import function) */
@import url("templates/Iris/formIE.css"); 
-->
</style>
lijkt me goed zo.

ik wil wel een link van het forum geven, maar dat is een beetje lastig. het forum is nu nml nog actief met een ander template. het forum zou dan voor een langere tijd offline zijn. ik hoop dat ik zo een oplossing kan vinden. als dat niet lukt, zal ik het forum wel offline zetten en een link geven.

alvast bedankt
treb

Jeroen1

Bericht door Jeroen1 » 20 mei 2005, 08:23

Volgens mij moet je in 'viewtopic.php' (of zoiets) de class wel kunnen vinden die wordt opgeroepen bij je {MESSAGE}. Dan moet je de class die daar staat in je css file veranderen c.q. controleren.

*edit*
Postbody is de class bij subSilver! staat in je viewtopic.tpl -> zoeken op {postrow.MESSAGE}

<span class="postbody">{postrow.MESSAGE}{postrow.SIGNATURE}</span>
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

treb

Bericht door treb » 20 mei 2005, 10:18

gelukt!!

in de css stond eerst:

/* The content of the posts (body of text) */
.postbody { font-size: 10px;}
a.postlink:link	{ text-decoration: underline; color: #ff9409; }
a.postlink:visited { text-decoration: underline; color: #ff9409; }
a.postlink:hover { text-decoration: underline; color: #ff9409; }
a.postlink:active { text-decoration: underline; color: #ff9409; }
heb ik maar ff dit van gemaakt: