cPanel + mysql database howto?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Thomaster

cPanel + mysql database howto?

Bericht door Thomaster » 02 mei 2005, 21:53

Hey hallo, ik kreeg van een vriend van mij de vraag of ik hun forumboard wou over nemen op mijn server, dit is mogelijk maar....

Ik heb zelf nog nooit gewerkt met sql databases, en begrijp er helaas niets van, ik werk met cPanel en hiermee moet het mogelijk zijn, maar hoe ik heb al van alles geprobeerd maar tervergeefs, ook heb ik (Engelse) faq's gelezen maar daar wordt ik helaas niet veel wijzer van.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik (In het nederlands en makkelijk :D) een mysql database kan aanmaken en hoe ik daarbij de backup van de forumboard in kan zetten?

Ik weet dat dit natuurlijk eigenlijk niet op deze site thuis hoort aangezien dit alleen over het phpbb zelf gaat maar hoop wel op een reactie!

Iedereen alvast bedankt voor de reactie!!
-=Oeps=-

abcde

Bericht door abcde » 03 mei 2005, 13:33

Kijk eens of je de tool phpMyAdmin hebt, kan je het daarvanuit maken (phpmyAdmin is beschikbaar in het Nederlands).

Als je eenaparte pagina in cPanel hebt waar staat MySQL (of PostgreSQL of iets met SQL) klik daarop en daar staat dan hoe je een database aanmaakt.

Forum verhuizen: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8 .
Bijna 1500 posts!

Thomaster

Bericht door Thomaster » 09 mei 2005, 15:07

Ik begrijp dat het mogelijk is, ik heb ook phpmyadmin, maar wordt er helaas niet wijzer van hoe ik een DB moet instaleren en werkend krijgen.

is er een tutorial (niet die van die server backuppen, wandt daar staat gewoon letterlijk in: maak een SQL DB aan....maar hoe moet dat)

Sorry dat ik er echt niets van snap! in iedergeval bedankt voor de reactie!

Edit:

Ik ben iets verder gekomen, ik wil phpnuke instaleren, ik maak een MYSQL DB aan en dan moet ik via phpMYadmin het tekst bestandje toevoegen, dit gedaan, nu wordt er een lijst met teksten voor geschoteld. maar nu? nu kom ik niet verder, weet iemand mij uit de brand te helpen?
-=Oeps=-

abcde

Bericht door abcde » 09 mei 2005, 15:46

Thomaster schreef:
Ik ben iets verder gekomen, ik wil phpnuke instaleren, ik maak een MYSQL DB aan en dan moet ik via phpMYadmin het tekst bestandje toevoegen, dit gedaan, nu wordt er een lijst met teksten voor geschoteld. maar nu? nu kom ik niet verder, weet iemand mij uit de brand te helpen?
PHPNuke wordt hier eigenlijk niet ondersteund, maar het lijkt me raar dat je een bestanden via phpMyAdmin moet toevoegen [dit heb je denk ik ergens verkeerd gelezen].
Bijna 1500 posts!

-=|Rik|=-

Bericht door -=|Rik|=- » 09 mei 2005, 19:25

Bij php nuke gebeurd dat wel ;)

Het bestand is waarschijnlijk een .sql bestand en bevat enkel queries ;)
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.

Gesloten