PHP script in frontpage

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gijs

PHP script in frontpage

Bericht door Gijs » 01 mei 2005, 18:08

Hoi,

Als ik een normaal PHP script in de frontpage van phpBB wil zetten wordt deze niet uitgevoerd.. Ik wil namelijk een scriptje dat een random plaatje genereert includeren zodat de (aangepaste) header steeds verandert, maar hij pakt 'm niet als PHP (de code staat ook gewoon in de bron). Dit is het stukje bron:

Code: Selecteer alles

<td height="245" background="<?php include("../randomizer.inc.php"); ?>"></td>
Maar de pagina denkt dat '<?php include(' de afbeelding is (hij wordt tenslotte afgesloten) en het resultaat is dat de cel geen achtergrond heeft maar "> laat zien..

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Groet,

Gijs

Ps. 'randomizer.inc.php' echoot uiteindelijk het pad naar het plaatje dat op de achtergrond moet komen.

CubercityForum

Bericht door CubercityForum » 01 mei 2005, 22:47

Okay, open "includes/page_header.php".

Zoek naar:

'PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG' => $s_privmsg_new,
Voeg daarachter toe:

// Start Random Image mod
'RANDOM_IMAGE' => include("../randomizer.inc.php"), 
// End Random Image mod
Open vervolgens, "templates/subSilver*/index_body.tpl" (*= jouw template) en add {RANDOM_IMAGE} op de plek, waar de image geladen moet worden.

Dit zou volgens mij moeten werken :)

Gijs

Bericht door Gijs » 02 mei 2005, 10:37

Het komt al in de buurt; echter nu wordt het volledige (correcte) pad helemaal bovenaan de pagina neergezet (nog voor <html>), ipv bij de background image van de cel. Bij de cel staat in de bron nu: background="1".

In ieder geval is de variabel er al. Misschien heeft iemand nog een idee hoe 'ie op de goeie plaats komt?

CubercityForum alvast bedankt! :thumb:

Gesloten