phpBB Session, buiten phpBB aanmaken
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
phpBB Session, buiten phpBB aanmaken
Beste mensen,
Ik ben bezig met een site voor een vriend. Deze heeft een phpBB forum, en wil een login op de mainsite... nou dat lukt, inloggen werkt, registeren etc.
Behalve één ding... ik gebruik zelf de session function van php... maar phpBB maakt zijn eigen (toch?).
Hij herkent via het forum dus niet, dat hij op de mainpage inlogd en vica verca.
Ik heb in de MySQL database gekeken, en nu zag ik de fields:
session_id (inhoud: 2c8bb57343eca57204e55dd17fa2e25a), session_user_id(inhoude: 2), session_start (inhoud: 1114877713), session_time (inhoud: 1114878234), session_ip (inhoud: 5454f1d2) session_page (inhoud: 0) session_logged_ing (inhoud: 1)
Er zijn een aantal dingen die ik niet snap, en een aantal ( volgens mij ) wel. Zo snap ik niet hoe ik aan de session_id moet komen (md5?), hoe ik aan de session_start waarde kom, hoe ik de session_time en session_ip krijg?
Kan iemand mij helpen of een tutorial geven hiervoor...
Ik ben al een tijdje opzoek,
Mvg
Stephan Lagerwaard
Ik ben bezig met een site voor een vriend. Deze heeft een phpBB forum, en wil een login op de mainsite... nou dat lukt, inloggen werkt, registeren etc.
Behalve één ding... ik gebruik zelf de session function van php... maar phpBB maakt zijn eigen (toch?).
Hij herkent via het forum dus niet, dat hij op de mainpage inlogd en vica verca.
Ik heb in de MySQL database gekeken, en nu zag ik de fields:
session_id (inhoud: 2c8bb57343eca57204e55dd17fa2e25a), session_user_id(inhoude: 2), session_start (inhoud: 1114877713), session_time (inhoud: 1114878234), session_ip (inhoud: 5454f1d2) session_page (inhoud: 0) session_logged_ing (inhoud: 1)
Er zijn een aantal dingen die ik niet snap, en een aantal ( volgens mij ) wel. Zo snap ik niet hoe ik aan de session_id moet komen (md5?), hoe ik aan de session_start waarde kom, hoe ik de session_time en session_ip krijg?
Kan iemand mij helpen of een tutorial geven hiervoor...
Ik ben al een tijdje opzoek,
Mvg
Stephan Lagerwaard
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=183 ... ogin+phpbb
en dan staat daar een mod, die je kan gebruiken, om buiten phpbb in te loggen
en dan staat daar een mod, die je kan gebruiken, om buiten phpbb in te loggen

-
-
Sorry voor de dubbelpost, maar om het even onder aandacht te brengen:
Okay, het werkt dus nu... op één ding na. Ik heb een form "nagemaakt" van de orginele login. De action is daar dus ook login.php
Nu werkt alles, behalve het feit, dat als je inlogd, en je komt weer op de zelfde pagina, moet je eerst refreshen om te zien dat je ingelogd bent, ipv de form. Als je uitlogd, en weer terug gaat naar de pagina om in te loggen, krijg je te zien dat je bent ingelogd en moet je refreshen voordat je het form te zien krijgt.
Ik hoop dat iemand het begrijpt?
Btw, de pagine die ik gebruik:
Bij voorbaat dank...
Okay, het werkt dus nu... op één ding na. Ik heb een form "nagemaakt" van de orginele login. De action is daar dus ook login.php
Nu werkt alles, behalve het feit, dat als je inlogd, en je komt weer op de zelfde pagina, moet je eerst refreshen om te zien dat je ingelogd bent, ipv de form. Als je uitlogd, en weer terug gaat naar de pagina om in te loggen, krijg je te zien dat je bent ingelogd en moet je refreshen voordat je het form te zien krijgt.
Ik hoop dat iemand het begrijpt?
Btw, de pagine die ik gebruik:
Code: Selecteer alles
<?php
define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = './';
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx);
//
// Start session management
//
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);
//
// End session management
//
include($phpbb_root_path . 'config.php');
if($userdata['session_logged_in']){
?>
<head>
<title>Beta login test</title>
</head>
<body>
You Are Logged In,<br>
<?php echo $userdata[username] ?>
<a href="<?php echo $phpbb_root_path2 ?>profile.php?mode=editprofile">Profile</a> | <a href="login.php?logout=true">Logout</a><br>
<a href="<?php echo $phpbb_root_path2 ?>privmsg.php?folder=inbox"><?php echo $l_privmsgs_text ?></a><br><br>
<?php echo $onlinet ?>
<?php
}else{
?>
<form action="login.php" method="post" target="_top">
Username:<br>
<input type="text" class="post" name="username" size="25" maxlength="40" value="" /><br>
Password:<br>
<input type="password" class="post" name="password" size="25" maxlength="32" /><br>
Log me on automatically each visit: <input type="checkbox" name="autologin" /><br>
<input type="hidden" name="redirect" value="" /><br>
<input type="submit" name="login" class="mainoption" value="Log in" /></td>
</form>
<a href="<?php echo $phpbb_root_path2 ?>profile.php?mode=register">Register</a>
<?php
}
?>
</body>
-
ik
ik doe het altijd zo ...
i.p.v. include / page_header.php te includen maak ik een nieuw bestand
include / page_site.php je opend het zoek gewoon even waar er een tpl extensie instaat en verander dat van overall_haeder.tpl naar overall_site.tpl
dan maak je dat bestand aan (in elke template) en dan kun je heel het forum systeem gebruiken over heel je site ... en hoef je enkel maar de context in je pagina steken
dan kun je je eigen template gebruiken ...
hopelijk begerijp je het een beetje anders voeg je me even toe op msn ofzo of pm ....
svennson56(at)hotmail(dot)com
i.p.v. include / page_header.php te includen maak ik een nieuw bestand
include / page_site.php je opend het zoek gewoon even waar er een tpl extensie instaat en verander dat van overall_haeder.tpl naar overall_site.tpl
dan maak je dat bestand aan (in elke template) en dan kun je heel het forum systeem gebruiken over heel je site ... en hoef je enkel maar de context in je pagina steken
dan kun je je eigen template gebruiken ...
hopelijk begerijp je het een beetje anders voeg je me even toe op msn ofzo of pm ....
svennson56(at)hotmail(dot)com