Hoi,
Tot gisteren had mijn forum 2.011. Ik kreeg een melding binnen van 2 leden, die hun template op F1 Black hadden gezet. Sindsdien konden ze niet meer op het forum komen. F1 Black heb ik echter nooit geinstalleerd, en op Internet heb ik gevonden dat het forum waarschijnlijk gehackt is. Behalve dit voorval, heb ik echter niets gemerkt hiervan. Het forum heeft geen foutmeldingen of veranderingen laten zien. Ik heb onmiddelijk de template via de admin verwijderd. De 2 leden heb ik weer terug op template Subsilver gezet, heb ook nog in mijn ftp gekeken, bij de dir. templates, maar daar stond alleen subsilver..
Aan de hand van dit voorval heb ik de zogenaamde 'toolkit' geinstalleerd, waardoor te zien is wie er allemal admin is enz. Zo stuitte ik op een lid, genaamd dr, en in zijn url: http://www.slashdot.org, die ook admin was! Hij was echter al geregistreerd van nov. 2004! Heb hem natuurlijk meteen verwijderd, maar dit leverde een foutmelding op. Toen ik heb nog een keer probeerde, bleek dat het lid toch verwijderd was.
Ik heb trouwens mijn forum direct geupdate naar 2.013.
Nu mijn vraag. Hoe kan ik controleren of er verder niets gewijzigd is aan mijn forum/database. Ik heb behalve het voorval met de template F1 Black niks gemerkt aan mijn forum, ondanks dat iemand admin rechten had.
Alvast bedankt!
Gehackt
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.