Auto login werkt niet

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Arrnie Godschalk
Contacteer:

Auto login werkt niet

Bericht door Arrnie Godschalk » 18 mar 2005, 18:48

De functie automatisch inloggen bij volgend bezoek werkt niet. Indien aangevinkt, wordt de volgende keer niet automatisch de gebruiker opgenomen bij een forum bezoekje.

Raar, cookie die dwars ligt?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 mar 2005, 18:49

lijkt er wel op. Staat het forum in een frame? Dat wil ook nog wel eens een probleem zijn.

Arrnie Godschalk
Contacteer:

Bericht door Arrnie Godschalk » 18 mar 2005, 18:57

Nee forum staat niet in een frame. Als het aan de cookie zou liggen, wat zou dit dan kunnen zijn?

Arrnie Godschalk
Contacteer:

Bericht door Arrnie Godschalk » 19 mar 2005, 22:10

Na diverse pogingen werkt de auto. login nog steeds niet. Ik heb switches gecontroleerd, maar die zitten niet in login_body.tpl. Welke items zijn er o.a. gekoppeld aan autologin?

Bee

Bericht door Bee » 19 mar 2005, 22:19

Cookieinstellingen nogmaals doornemen, en vraag de gebruikers die er last van hebben al hun cookies weg te gooien.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Arrnie Godschalk
Contacteer:

Bericht door Arrnie Godschalk » 19 mar 2005, 23:10

Wat zijn goede cookie instellingen? Ik heb een bulkmail gestuurd naar gebruikers, met de boodschap om alle cookies te verwijderen. Helaas blijft het probleem bestaan. Wat zijn de juiste cookie instellingen? Bijvoorbeeld het domein, hier staat momenteel niets.

Bedankt!!

Luuk

Bericht door Luuk » 19 mar 2005, 23:15

De cookie-instellingen werken hetzelfde als de domeininstellingen. Cookie domain is http://www.jouwsite.com, cookiepath is alles achter de extensie. Cookie name mag je zelf verzinnen. :wink:
Afbeelding

Arrnie Godschalk
Contacteer:

Bericht door Arrnie Godschalk » 20 mar 2005, 19:11

We zijn er achter gekomen dat het geen cookie probleem is. De auto inlog functie werkt nog steeds niet, als de cookie niet goed zou werken zouden we ook niet de laatste inlogtijd kunnen zien. Deze wordt immers ook uitgelezen uit de cookie :wink: .

Wat zou er in de login.php fout kunnen zijn? De login_body.tpl code heb ik hieronder ingevoegd, wellicht dat er iemand hier iets in herkend:

Code: Selecteer alles

<form action="{S_LOGIN_ACTION}" method="post" target="_top">
	<table width="700" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" class="tablelcolor" align="center">
  <tr> 
	<th height="25" class="forumtitel2" nowrap="nowrap"><span class="forumtitel">{L_ENTER_PASSWORD}</span></th>
  </tr>
  <tr> 
	<td class="gensmall2"><table border="0" cellpadding="3" cellspacing="0" width="100%">
		  <tr> 
			<td colspan="2" align="center">&nbsp;</td>
		  </tr>
		  <tr> 
			<td width="45%" align="right"><span class="berond">{L_USERNAME}:</span></td>
			<td> 
			  <input type="text" name="username" size="25" maxlength="40" value="{USERNAME}" />
			</td>
		  </tr>
		  <tr> 
			<td align="right"><span class="berond">{L_PASSWORD}:</span></td>
			<td> 
			  <input type="password" name="password" size="25" maxlength="32" />
			</td>
		  </tr>
		  <tr align="center"> 
			<td colspan="2"><span class="berond">{L_AUTO_LOGIN}: <input type="checkbox" name="autologin" /></span></td>
		  </tr>
					<tr align="center">
						<td colspan="2"><a href="{U_REGISTER}" class="mainmenu"><span class="berond"><b>{L_REGISTER}</b></span></a></td>
					</tr>
					<tr align="center"> 
			<td colspan="2">{S_HIDDEN_FIELDS}<input type="submit" name="login" class="mainoption" value="{L_LOGIN}" /></td>
		  </tr>
		  <tr align="center"> 
			<td colspan="2"><span class="berond"><a href="{U_SEND_PASSWORD}" class="berond">{L_SEND_PASSWORD}</a></span></td>
		  </tr>
		</table></td>
  </tr>
</table>
</form>

Bee

Bericht door Bee » 20 mar 2005, 19:47

Topic gesloten, het forum van Arrnie Godschalk voldoet niet aan de regel, dat het copyright behouden moet blijven.

Bee

Bericht door Bee » 20 mar 2005, 21:26

Copyright teruggezet, topic weer open.

Arrnie Godschalk
Contacteer:

Bericht door Arrnie Godschalk » 20 mar 2005, 21:32

Zouden de laatste berichten, plus deze, verwijderd kunnen worden.
Haha, als ik zo alle forums bekijk is het altijd dezelfde persoon die alle forums sluit.. toeval? :o

Bee

Bericht door Bee » 20 mar 2005, 21:35

Ik verwijder de berichten niet! Ik zie het nut niet ervan in om ze te verwijderen (en er wordt wel degelijk overleg gepleegd, maar dat zie je niet)

Overigens zie ik meteen het probleem, het forum staat in een FRAME! En ja hoor, we hebben er weer eentje!

Arrnie Godschalk
Contacteer:

Bericht door Arrnie Godschalk » 20 mar 2005, 21:47

Dit is misverstand op misverstand. Hier heb ik geen zin in. Ik bedoelde met overleg, om misverstanden te voorkomen, het overleg naar de gebruiker. Ik wist immers niet dat er ook tijdens de testfase kopierechten vermeld moeten worden. Is wel logisch, dat geef ik toe. Als dit met mij was overlegd middels een privé bericht, bijvoorbeeld, had ik dit probleem netjes kunnen verhelpen.

Deze laatste berichten schieten het doel van mijn vraag voorbij, vandaar mijn vraag om de berichten te verwijderen. Dit kan toch geen wrok zijn.

ps. dat frame gebeuren wordt straks opgelost.. We testen immers vanalles...

Arrnie Godschalk
Contacteer:

Bericht door Arrnie Godschalk » 20 mar 2005, 22:09

We zijn er achter gekomen dat het geen cookie probleem is. De auto inlog functie werkt nog steeds niet, als de cookie niet goed zou werken zouden we ook niet de laatste inlogtijd kunnen zien. Deze wordt immers ook uitgelezen uit de cookie .

Wat zou er in de login.php fout kunnen zijn? De login_body.tpl code heb ik hieronder ingevoegd, wellicht dat er iemand hier iets in herkend:

Code: Selecteer alles

<form action="{S_LOGIN_ACTION}" method="post" target="_top"> 
   <table width="700" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" class="tablelcolor" align="center"> 
  <tr> 
   <th height="25" class="forumtitel2" nowrap="nowrap"><span class="forumtitel">{L_ENTER_PASSWORD}</span></th> 
  </tr> 
  <tr> 
   <td class="gensmall2"><table border="0" cellpadding="3" cellspacing="0" width="100%"> 
        <tr> 
         <td colspan="2" align="center">&nbsp;</td> 
        </tr> 
        <tr> 
         <td width="45%" align="right"><span class="berond">{L_USERNAME}:</span></td> 
         <td> 
           <input type="text" name="username" size="25" maxlength="40" value="{USERNAME}" /> 
         </td> 
        </tr> 
        <tr> 
         <td align="right"><span class="berond">{L_PASSWORD}:</span></td> 
         <td> 
           <input type="password" name="password" size="25" maxlength="32" /> 
         </td> 
        </tr> 
        <tr align="center"> 
         <td colspan="2"><span class="berond">{L_AUTO_LOGIN}: <input type="checkbox" name="autologin" /></span></td> 
        </tr> 
               <tr align="center"> 
                  <td colspan="2"><a href="{U_REGISTER}" class="mainmenu"><span class="berond"><b>{L_REGISTER}</b></span></a></td> 
               </tr> 
               <tr align="center"> 
         <td colspan="2">{S_HIDDEN_FIELDS}<input type="submit" name="login" class="mainoption" value="{L_LOGIN}" /></td> 
        </tr> 
        <tr align="center"> 
         <td colspan="2"><span class="berond"><a href="{U_SEND_PASSWORD}" class="berond">{L_SEND_PASSWORD}</a></span></td> 
        </tr> 
      </table></td> 
  </tr> 
</table> 
</form>

Bee

Bericht door Bee » 20 mar 2005, 22:14

Ik doe een kleine test. Even wachten op de resultaten, die komen morgen.

Arrnie Godschalk
Contacteer:

Bericht door Arrnie Godschalk » 20 mar 2005, 22:16

Dank je ik wacht :thumb:

Bee

Bericht door Bee » 21 mar 2005, 18:18

Auto-inloggen werkt bij mij wel :shock: Heel merkwaardig

Arrnie Godschalk
Contacteer:

Bericht door Arrnie Godschalk » 21 mar 2005, 19:22

Dat is leuk nieuws, dit wil waarschijnlijk zeggen dat ik teveel afwissel tussen ons test account en eigen account. Allhoewel, dit zou geen probleem moeten zijn, toch?

Bovenstaand verhaal zou wellicht iets te maken kunnen hebben met oude accounts, nieuwe accounts werken wel. Heel merkwaardig, klopt :shock:

Even doorzoeken nog. Iig bedankt!

Gesloten