back up
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

back up
jow mensen jah ik weet het jullie hebben het al gehad (denk ik) maar ik heb al gezocht en vond niks ~! Hoe kan ik als ik de database (een backup van)heb gekopieerd weer op eeen ander forum krijgen ???
Zoeken!
op 'database' oid
op 'database' oid
© 2003 M@rten Productions BV. Niets uit deze post mag worden gekopieerd en/of gequote zonder schriftelijke toestemming van de auteur.
Blijf op de hoogte van al het nieuws! WORDT LID!!
?
Kan je ook geen backup van een phpbb forum maken als je gewoon al je files download en terug upload op andere host 

Re: back up
Pc 4 live schreef:jow mensen jah ik weet het jullie hebben het al gehad (denk ik) maar ik heb al gezocht en vond niks ~!
Knap dat je niets gevonden hebt!
Zoek maar op database terugzetten
Zoek maar op database terugzetten
© 2003 M@rten Productions BV. Niets uit deze post mag worden gekopieerd en/of gequote zonder schriftelijke toestemming van de auteur.
Succes gegarandeerd
de prefix heeft te maken met de naam van de sleutels in de database.
als die van de twee fora hetzelfde is, dan moet het lukken.
een simpel voorbeeld:
FORUM ALPHA
Prefix = aa_
Sleutels:
aa_posts
aa_users
FORUM BETA
Prefix = bee_
Sleutels:
bee_posts
bee_users
Als je nu een backup van ALPHA maakt en deze op BETA plaatst, of andersom, dan zal de database zo zijn:
- aa_posts
- aa_users
- bee_posts
- bee_users
En dat is niet de bedoeling.
Want forum ALPHA kijkt alleen naar sleutels met de prefix aa_ en BETA naar die met bee_
Zo zal er niks veranderen omdat als je de backup van de een op de ander zet, die ander alleen zijn eigen oorspronkelijke sleutels herkent, en dan veranderd er nog niks.
Zijn de sleutels echter hetzelfde (met dezelfde prefix), dan gaat het dus wel goed.
Daarom moeten de prefixes hetzelfde zijn.
In werkelijkheid zijn er veel meer sleutels in het spel, maar dit principe blijft hetzelfde.
als die van de twee fora hetzelfde is, dan moet het lukken.
een simpel voorbeeld:
FORUM ALPHA
Prefix = aa_
Sleutels:
aa_posts
aa_users
FORUM BETA
Prefix = bee_
Sleutels:
bee_posts
bee_users
Als je nu een backup van ALPHA maakt en deze op BETA plaatst, of andersom, dan zal de database zo zijn:
- aa_posts
- aa_users
- bee_posts
- bee_users
En dat is niet de bedoeling.
Want forum ALPHA kijkt alleen naar sleutels met de prefix aa_ en BETA naar die met bee_
Zo zal er niks veranderen omdat als je de backup van de een op de ander zet, die ander alleen zijn eigen oorspronkelijke sleutels herkent, en dan veranderd er nog niks.
Zijn de sleutels echter hetzelfde (met dezelfde prefix), dan gaat het dus wel goed.
Daarom moeten de prefixes hetzelfde zijn.
In werkelijkheid zijn er veel meer sleutels in het spel, maar dit principe blijft hetzelfde.
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-
Het kan..
Je maakt een back-up in je admin panel..
Dan kijk je eerst of ook Restore back-up op die host werkt..
Zo niet ga naar je SQL beheer..
Zoek dan naar SQL..waarschijnlijk zie je dan ergens Bladeren ofzo dan moet je een bestandje selecteren..even lezen wat erboven komt..meestal moet je dan ff de back-up selecteren en klaar 8)
Je maakt een back-up in je admin panel..
Dan kijk je eerst of ook Restore back-up op die host werkt..
Zo niet ga naar je SQL beheer..
Zoek dan naar SQL..waarschijnlijk zie je dan ergens Bladeren ofzo dan moet je een bestandje selecteren..even lezen wat erboven komt..meestal moet je dan ff de back-up selecteren en klaar 8)
[+] Isento at DeviantArt