database vraagjes

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
negruj

database vraagjes

Bericht door negruj » 03 feb 2005, 15:40

hoi

Ik heb een phpmyadmin probleem.

Ik ben momenteel admin van een forum waar men nog 2.0.3 draait, dit als een gebrek aan een webmaster. Zelf ken ik niet zoveel van die dingen, maar we moeten verplicht naar 2.0.11 van onze host.

Nu wilde ik eerst even testen op een test account of alles vlekkeloos zou verlopen zodat het forum niet plat gaat liggen.

Nu wat is het probleem:

Ik heb op het originele forum mijn database opgeslagen. Op de test account heb ik 2.11 geinstalleerd.

Nu wilde ik mijn database van het originele forum uploaden naar de account van het test forum om te testen of alles zonder problemen zou overgezet worden.

Maar wat blijkt nu, dat werkt niet. Weet iemand wat ik verkeerd doe. Of wat ik eigenlijk zou moeten doen?

Vriendelijke groeten

sendur
Contacteer:

Bericht door sendur » 03 feb 2005, 15:59

Je moet de patchfiles gebruiken, dan hoef je geen nieuw forum te installeren maar patched ie je huidige forum naar de nieuwe versie.

Probleem dat het niet werkt, heb je mod geinstalleerd of dingen aangepast?

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 03 feb 2005, 16:02

In de upgrade van 2.0.3 naar 2.0.4 zijn een aantal wijzigingen in de databasestructuur aangebracht waardoor je niet zonder meer de database van 2.0.3 op nieuwere versies kunt gebruiken.

Ik weet niet of er modificaties aan je forum zijn gemaakt. Zo ja, dan zul je naast de databasewijzigingen alle bestanden met de hand moeten upgraden. Zo niet dan kun je met het bijgeleverde bestand: 'update_to_2011.php' je database upgraden en daarna de bestanden van 2.0.11 over de 2.0.3 bestanden heen zetten.

MAAK EERST EEN BACK-UP VAN JE BESTANDEN EN DATABASE voordat je gaat beginnen.

In dit topic wordt e.e.a. nog eens uitgelegd:

http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... 0+3+2+0+11
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

Gesloten