Ik had een aantal vraagjes over het forum. Hopelijk kan iemand me ermee helpen.
1) Ik vind het heel irritant dat ik telkens helemaal naar beneden moet scrollen om de nieuwste berichten te kunnen lezen. Er is wel een knop om het nieuwste bovenin te krijgen, maar als ik dan de volgende keer terugkom staan de oudste weer bovenin. Is er de mogelijkheid om standaart de nieuwste berichten als eerste weer te geven???
2) Ik wil graag dat mensen avatars kunnen uploaden en dit bij hun profiel zetten. Ik heb gelezen dat dan de map van avatars opengesteld moet zijn zodat mensen er naar kunnen schrijven (uploaden). Ik heb dit geprobeerd maar ik heb geen idee hoe ik dit moet opstellen. Ik heb wel dingetjes gelezen maar hier praten ze allemaal over FTP ..... Ik denk niet dat het voor mij mogelijk is met FTP te werken. Wij hebben namelijk een subweb van een andere site (non-profit). En wij hebben dus geen toegang tot het eigenlijke domein. Alleen tot het subweb. Ik heb de site die wij beheren gemaakt met Frontpage. Is het mogelijk om met frontpage de map avatars open te zetten? (Het forum staat op ons gedeelte)
Om het even te verduidelijken wij beheren het jongeren gedeelte van een patiëntenvereniging.
3) Is het mogelijk als mensen een plaatje hebben het automatisch te laten verkleinen tot een bepaalde grootte. De meeste mensen op ons forum hebben namelijk een chronische ziekte en kunnen meestal niet lang achter de computer. Het zou daarom fijn zijn als zij plaatjes niet eerst hoeven te verkleinen, maar dat dat automatisch zou gebeuren.
4) Ik vroeg me af of het mogelijk is om te kijken hoeveel we maximaal op de database kwijt kunnen. Ik heb namelijk gehoord dat als het eenmaal vast loopt dat je verder van huis bent. Daarom wil ik graag in de gaten houden dat het niet te groot wordt. Ik heb geprobeerd om in te loggen met een Mysql programma maar omdat wij geen toegang hebben tot het eigenlijke domein kon ik er niet op komen. Is er een mogelijkheid om te kijken hoeveel er op de database kan? We zitten trouwens op tiscalie.
5) Ik vroeg me ook af of de database grootte te maken heeft met de ruimte die je op een domein hebt. Worden bijvoorbeeld de plaatjes die geplaatst worden in het forum; opgeslagen in de database, op het domein of op allebei???
6) En dan eindelijk mijn laatste vraagje,

Ik weet dat dit heel wat vragen zijn en ik hoop echt dat iemand me ermee kan helpen. Ik weet dat er al veel op dit forum is geplaatst en misschien worden er al een aantal van mijn vragen beantwoord. Alleen ben ik zelf helaas ook chronisch ziek en heb echt niet de energie om alle berichten te doorzoeken. Hopelijk vinden jullie het dan ook niet erg om het eventueel nog een keer uit te leggen,

Alvast heel erg bedankt,
Groetjes,
Kirsten-Joy