Pruning, maar dan anders?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Wout3r

Pruning, maar dan anders?

Bericht door Wout3r » 24 jan 2005, 21:48

Wegens instellingen van de provider en de onwillendheid om hieraan iets aan te passen krijg ik bij het handmatig prunen van diverse grotere subfora de volgende foutmelding:

Code: Selecteer alles

SQL Error : 1104 The SELECT would examine too many records and probably take a very long time. Check your WHERE and use SET OPTION SQL_BIG_SELECTS=1 if the SELECT is ok

SELECT t.topic_id FROM phpbb_posts p, phpbb_topics t WHERE t.forum_id = 14 AND t.topic_vote = 0 AND t.topic_type <> 2 AND ( p.post_id = t.topic_last_post_id OR t.topic_last_post_id = 0 ) AND p.post_time < 1104006905
Nu ben ik niet zo handig met php en sql, dus zoek ik iemand die voor mij even iets weet waarmee ik makkelijk posts ouder dan X dagen uit forum Y kan verwijderen

Zover kom ik zelf in mysqladmin, maar dan houdt het echt wel op

Code: Selecteer alles

SELECT * FROM 'phpbb_posts' WHERE forum_id=Y ORDER BY 'post_id' ASC
Ik las op internet iets over de querie splitsen, maar dat is mij allemaal te ingewikkeld. Heb getest wat het forum wel accepteert: 186 dagen gaat nog (0 topics), maar bij 185 stopt ie er al mee.

Helaas werkt hierdoor het auto-prunen op deze sub-fora ook niet meer, waardoor de boel alleen maar verder groeit. Het gaat hier vooral om off-topic fora, waar dus helemaal niets interessants staat.
Laatst gewijzigd door Wout3r op 24 jan 2005, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Bee

Bericht door Bee » 24 jan 2005, 22:06

Mogen we in ieder geval een link.

Het enige wat ik kan verzinnen in een stapgewijze pruning, waarin dertig topics tegelijkertijd worden gepruned. Dit heeft volgens mij alleen een groot bezwaar. Namelijk dat eerst de topics die bij een bepaald forum uitgezocht moeten worden, en dan komen we toch weer bij die grote select uit.

Ik snap trouwens wel waarom de hosting deze instelling heeft, ze willen voorkomen dat er een enorme SQL opdracht komt, die de server down haalt, of die de server dusdanig vertraagt, dat er problemen komen.

Nu moeten we alleen een oplossing zien te verzinnen voor dit probleem. Ik stel voor dat je een extra verborgen pruneforum instelt, en een aantal topics tegelijkertijd verhuist naar dit forum, en hier dan een pruning overheen gooit. Dit kost welliswaar meer moeite, maar je zal waarschijnlijk geen last hebben van deze fout.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Wout3r

Bericht door Wout3r » 24 jan 2005, 22:42

Sorry, forum is momenteel down ivm met misbruikende users. Wij zijn als admin team ondertussen hard bezig het forum weer bruikbaar te maken. Onderdeel hiervan is alle oude off-topic rommel verwijderen, alleen werkt dat dus niet.

Hier is meer info over onze situatue: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=15853
Het forum heeft zo'n 850 gebruikers, en bijna 98.000 berichten.

Wout3r

Bericht door Wout3r » 25 jan 2005, 20:58

Als iemand voor ons een simpel scriptje weet of kan maken zouden wij heel blij zijn. Heb geprobeerd handmatig op te schonen maar ben daar na 5 min mee gestopt. Elk oud topic openen en verplaatsen om vervolgens te prunen (of gelijk deleten) is echt géén doen :?

Bee

Bericht door Bee » 25 jan 2005, 22:14

Je hebt een moderatiepaneel, waarmee je in een keer meerdere berichten kan deleten, sluiten of verplaatsen. Als je het aantal topics per pagina lekker hoog zet, ben je er zo doorheen (zeker omdat je alles in een keer kan selecteren).

Probeer maar eens, de link staat onderaan elke pagina ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Wout3r

Bericht door Wout3r » 26 jan 2005, 00:28

:oops:

Helemaal vergeten dat die link daar stond. Laatste keer dat ik mod was op een forum is dan ook al even geleden.

Thnx :bier:

Gesloten