Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
va-voem
Bericht
door va-voem » 16 dec 2004, 17:52
Hallo,
Ik heb een site die ik ook onder een beligische extentie wil laten draaien. Wat ik heb gedaan is een dump gemaakt van de db en daarna met untraedit alles dat eindigde op .nl veranderd in .be. Daarna alle bestanden over geftpt en dat werkt. Nu als ik onder mx-portal (zit er over heen) dan krijg ik bij een update van records de volgende melding:
Code: Selecteer alles
Couldn't insert parameter information
DEBUG MODE
SQL Error : 1062 Duplicate entry '58-16' for key 1
INSERT INTO mx_block_system_parameter( block_id, parameter_id, parameter_value ) SELECT 58, parameter_id, parameter_default from mx_parameter par WHERE function_id = 70
Line : 574
File : /home/makelaar/domains/makelaarsinopleiding.be/public_html/admin/admin_mx_block.php
Ik heb het eerst lokaal geprobeerd en dat werkte wel onder de extentie .local maar onder .be niet dus. Iemand een idee wat ik moet aanpassen?
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 16 dec 2004, 18:42
Het veranderen van extensies kan ook gewoon direct online, met:
UPDATE phpbb_posts_text
SET post_text = REPLACE(post_text, '.nl','.be');
of met
deze mod.
-
va-voem
Bericht
door va-voem » 16 dec 2004, 23:15
mosymuis schreef:Het veranderen van extensies kan ook gewoon direct online, met:
UPDATE phpbb_posts_text
SET post_text = REPLACE(post_text, '.nl','.be');
of met
deze mod.
Nee dat lukt wel, het gaat erom dat ik dus het forum inclusief mx-portal heb overgezet als nieuw forum naar een .be extentie. Alles werkt behalve een onderdeel. Daar krijg ik deze melding:
Couldn't insert parameter information
DEBUG MODE
SQL Error : 1062 Duplicate entry '59-16' for key 1
INSERT INTO mx_block_system_parameter( block_id, parameter_id, parameter_value ) SELECT 59, parameter_id, parameter_default from mx_parameter par WHERE function_id = 70
Line : 574
File : /home/makelaar/domains/makelaarsinopleiding.be/public_html/admin/admin_mx_block.php
Ik snap alleen niet wat daar staat, helaas te weinig sqlkennis. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen in de database zodat het wel weer gaat werken?[/code]
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 16 dec 2004, 23:20
Die query probeert een rij in te voegen, waarvan er al een rij bestaat. "Duplicate entry '59-16'" betekent dat er een gezamelijke unieke sleutel is, waarvan de combinatie 59-16 al voorkomt in de tabel. Je moet dus zorgen dat de mx_block_system_parameter tabel leeg is (TRUNCATE TABLE) als je de nieuwe rijen invoegt met INSERT INTO..SELECT FROM, of zoeken naar de rij in from mx_parameter par met combinatie 59-16 (DELETE FROM).
-
va-voem
Bericht
door va-voem » 16 dec 2004, 23:32
mosymuis schreef:Die query probeert een rij in te voegen, waarvan er al een rij bestaat. "Duplicate entry '59-16'" betekent dat er een gezamelijke unieke sleutel is, waarvan de combinatie 59-16 al voorkomt in de tabel. Je moet dus zorgen dat de mx_block_system_parameter tabel leeg is (TRUNCATE TABLE) als je de nieuwe rijen invoegt met INSERT INTO..SELECT FROM, of zoeken naar de rij in from mx_parameter par met combinatie 59-16 (DELETE FROM).
Is truncate hetzelfde als empty maken? Ik gebruik navicat en daar komt truncate niet in voor. Overigens die tabel leegmaken helpt niet helaas.
-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 16 dec 2004, 23:36
va-voem schreef:Is truncate hetzelfde als empty maken?
Jep.
va-voem schreef:Overigens die tabel leegmaken helpt niet helaas.
als de tabel leeg is voordat je de bovenstaande query uitvoert, zou het moeten werken.
Maar wat probeer je nu precies te doen dan? Een backup terugzetten van de ene server naar de andere? Daar komen normaal gesproken namelijk geen INSERT..SELECT opdrachten in voor.
-
va-voem
Bericht
door va-voem » 16 dec 2004, 23:40
mosymuis schreef:va-voem schreef:Is truncate hetzelfde als empty maken?
Jep.
va-voem schreef:Overigens die tabel leegmaken helpt niet helaas.
als de tabel leeg is voordat je de bovenstaande query uitvoert, zou het moeten werken.
Maar wat probeer je nu precies te doen dan? Een backup terugzetten van de ene server naar de andere? Daar komen normaal gesproken namelijk geen INSERT..SELECT opdrachten in voor.
Nee het is zo, ik heb eerst een dump gedaan van het .nl domein. Alle bestanden naar het .be domein gekopieerd en de sql dump bewerkt met ultraedit en toen ingevoegd op de .be db. Als ik dan vanuit mx-portal met blokkenbeheer een html blok probeer aan te maken dan komt ie met die error, voor de rest wekt echt alles... Heel vreemd!