Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Eminemzdogz
Bericht
door Eminemzdogz » 13 dec 2004, 20:05
Is dit mogelijk? Het zit namelijk zo: ik heb een maar hier zitten enkele foutjes in. Nu wil ik dus een fris nieuw forum aansluiten op m'n huidige database.. kan dit? zo ja, hoe moet ik te werk gaan zodat het installeren van het nieuwe board niet de oude gegevens overschrijft of een foutmelding geeft. Ik heb gezocht maar kon het zo snel niet vinden. Ik weet dat het mogelijk is want er zijn meerdere boards die op dezelfde database aangesloten zitten..
Hope any-1 can help
Btw.. mijn huidige board heeft ook nog wat mods.. geeft dit conflicten als ik een schoon board gebruik zonder mods, of als ik een premodded forum installeer op de database??
-
Bee
Bericht
door Bee » 13 dec 2004, 20:46
Dan raakt ie alles kwijt, en ik denk niet dat hij dat wil.
Als je SQL wijzigingen hebt doorgevoerd, moet je bijhouden welke er zijn toegepast. Anders krijg je bij een vernieuwe installatie van deze mods foutmeldingen.
... Maar ik modereer (nog) niet.
-
Eminemzdogz
Bericht
door Eminemzdogz » 13 dec 2004, 20:48
Sebastiaan2003 schreef:Andere prefix meegeven met installatie..
Iets uitgebreider aub.. zo snap ik niet wat je bedoelt..
-
Eminemzdogz
Bericht
door Eminemzdogz » 13 dec 2004, 20:51
Klopt, ik wil inderdaad niets kwijtraken..
Krijg ik foutmeldingen als ik een forum installeer met meer mods dan m'n oude board? Of maakt hij dan vanzelf in de database de missende delen aan zodat m'n database aangevuld wordt?
En hoe kan ik uberhaupt een board op een 'oud' en 'volle' database installeren? Veel vragen, maar ik hoop dat iemand me kan helpen...
-
Coen
Bericht
door Coen » 14 dec 2004, 14:36
Als je een andere prefix gebruikt, dan maakt je database gewoon nieuwe tables aan in je database die je gewoon kunt gebruiken naast je huidige tables van je ge-modde forum!

Je raakt dan volgens mij niet kwijt, zolang de huidige tables maar niet verwijdert worden!

-
Eminemzdogz
Bericht
door Eminemzdogz » 15 dec 2004, 16:32
Prophecy schreef:Als je een andere prefix gebruikt, dan maakt je database gewoon nieuwe tables aan in je database die je gewoon kunt gebruiken naast je huidige tables van je ge-modde forum!

Je raakt dan volgens mij niet kwijt, zolang de huidige tables maar niet verwijdert worden!

Sorry.. heb hier geen tot weinig verstand van.. ik plaats dus langs mijn huidige board een 2e board op mijn webspace. Hoe sluit ik dit 2e board aan op de database die het eerste board nu al gebruikt.. in normaal nederlands graag want wat is prefix?
-
Luuk
Bericht
door Luuk » 15 dec 2004, 17:35
Je moet de mappen install en contrib op het nieuwe forum weggooien, en het bestand config.php.
Nu kopieer je van je oude forum config.php naar de map van het nieuwe forum en je moet al een stuk verder zijn

-
Eminemzdogz
Bericht
door Eminemzdogz » 15 dec 2004, 18:26
Kijkaan

dat is nederlandse taal

thnx Luuk ik ga het proberen