Een probleempje met de installatie... :( - foutmeldingen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
jwijnja

Een probleempje met de installatie... :( - foutmeldingen

Bericht door jwijnja » 10 dec 2004, 15:22

Helaas wil de installatie van PHPbB niet echt slagen bij mij.
Ik heb alle stappen aangehouden die hier ergens in een topic stonden.

Zodra ik naar de link ga :

http://www.url.nl/forum/install/install.php

Het forum is dus geplaatst in de map forum..

Maar ik krijg gelijk deze berg foutmeldingen :
Warning: main(): open_basedir restriction in effect. File(./../extension.inc) is not within the allowed path(s): (.) in /mnt/storage1/m/mo/ddomein.nl/html/forum/install/install.php on line 297

Warning: main(./../extension.inc): failed to open stream: Operation not permitted in /mnt/storage1/m/mo/ddomein.nl/html/forum/install/install.php on line 297

Warning: main(): Failed opening './../extension.inc' for inclusion (include_path='.:/usr/apache/lib/php') in /mnt/storage1/m/mo/ddomein.nl/html/forum/install/install.php on line 297

Warning: main(): open_basedir restriction in effect. File(./../includes/constants.) is not within the allowed path(s): (.) in /mnt/storage1/m/mo/ddomein.nl/html/forum/install/install.php on line 305
En nog een hele reeks..

Hoe kan dit en wat doe ik verkeerd dan ? ik heb gewoon de bestanden van de zipfile uitgepakt en geupload :(

en ja ik heb:

- php ondersteuning
- mysql database
- config file chmod 777 gegeven

Bee

Bericht door Bee » 10 dec 2004, 16:23

Er zitten foutmeldingen tussen over dat je te weinig rechten hebt tot bepaalde bestanden (even chmod hoger zetten), en foutmeldingen over dat extension.inc niet bestaat.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 10 dec 2004, 18:51

:P CHMOD zal echt niet helpen...
Host restrictie, je mag alleen uit huidige map openen... Dat zijn nou juist de slechtere hosts...
Vraag het anders aan je host...

jwijnja

Bericht door jwijnja » 13 dec 2004, 08:34

bast schreef::P CHMOD zal echt niet helpen...
Host restrictie, je mag alleen uit huidige map openen... Dat zijn nou juist de slechtere hosts...
Vraag het anders aan je host...
Dus het ligt niet aan mij.. maar aan mijn hosting ?
De benodigde bestanden hebben reeds een CHMOD 777 gekregen dus dat mag het probleem niet zijn.

Hij is gehost bij ladot.nl .... zo slecht is die toch niet ? maar ik zal ze even mailen.

Gesloten