Gebruikersnaam bezet bij registreren.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 23 nov 2004, 22:41

Ja, beide....

The Sting

Bericht door The Sting » 23 nov 2004, 22:44

KarinD schreef:Ja, beide....
Als echt geen foutmeldingen krijgt zo ik het nog een keer over gaan doen met de oude file's.
Mijn forum draait nu zoals het moet, maar mijn lokale forum op mijn PC, laat bijvoorbeeld de aanmeld code ook alleen als een kruisje zien.
Heb je een link?.
Met groet, The Sting

KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 24 nov 2004, 08:58

Ja, dat is http://www.ratten.nl/phpbb2/

Bij mij gaat ie dus op het moment zo: Ik klik op registreer, dan krijg ik die pagina waarop gevraagd wordt of je ouder of jonger bent, dan 13 jaar en als je dan een van die links aanklikt, krijg je dus Sorry, de gebruikersnaam is al in gebruik (oid)
Maar begrijp ik het nou goed, dat je die pagina sowieso niet moet krijgen? Dat dat vervangen is door iets anders???

The Sting

Bericht door The Sting » 24 nov 2004, 09:35

KarinD schreef:Ja, dat is http://www.ratten.nl/phpbb2/

Bij mij gaat ie dus op het moment zo: Ik klik op registreer, dan krijg ik die pagina waarop gevraagd wordt of je ouder of jonger bent, dan 13 jaar en als je dan een van die links aanklikt, krijg je dus Sorry, de gebruikersnaam is al in gebruik (oid)
Maar begrijp ik het nou goed, dat je die pagina sowieso niet moet krijgen? Dat dat vervangen is door iets anders???
Nee die pagina is gewoon gebleven alleen de profiel pagina is vernieuwd, je moet daar een letter en cijferreeks van 6 karakters overtypen om te bewijzen geen robot te zijn.

Maar ergens loopt er bij jouw iets fout, zou toch vanuit de oude file's nog eens opnieuw deze mod doorvoeren.
Met groet, The Sting

KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 24 nov 2004, 09:41

Kheb nou phpbb2 nog een keer geinstalleert in een ander mapje en nou doet ie het wel inderdaad... :D (http://www.ratten.nl/phpbb)
Kzie ook dat met die letter en cijfers...
Nou zit ik te denken, om alles van het oude forum(de berichten en zo) over te zetten naar dat nieuwe dan maar(die het wel doet), maar kheb geen idee of dat wel zo maar kan...

The Sting

Bericht door The Sting » 24 nov 2004, 09:49

KarinD schreef:Kheb nou phpbb2 nog een keer geinstalleert in een ander mapje en nou doet ie het wel inderdaad... :D (http://www.ratten.nl/phpbb)
Kzie ook dat met die letter en cijfers...
Nou zit ik te denken, om alles van het oude forum(de berichten en zo) over te zetten naar dat nieuwe dan maar(die het wel doet), maar kheb geen idee of dat wel zo maar kan...
Waar zijn je mooie kleuren?, maar of dit gaat en hoe, zou ik ook niet weten. Je zit met de database.
Maar waar zat de fout?.
Met groet, The Sting

KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 24 nov 2004, 10:12

Mja, ben nou mijn database van het oude forum over aan het zetten naar het nieuwe, maar dan moet ik steeds van phpbb2_ phpbb_ maken...
Op zich lukt het wel, maar het gaat heel lang duren zo, vrees ik... 8)

Die kleuren zijn dr nou nog niet, want dat was een andere style en die heb ik er nog niet ingezet(Nou wilde ik het oude forum toch al een beetje meer de kleuren gaan geven van de rest van de site, dus dat kan ik dan ook gelijk ff doen hihi :D ) Kmoet het ook nog naar het Nederlands gaan zetten trouwens...

Mja, waar de fout nou zat, kheb echt geen idee :roll:
Ik denk zelf, dat ik ipv het upgraden de update had moeten nemen of zo.
Kheb echt geeeeen idee... :D

Zou ik nou trouwens niet de oude config.php daar neer kunnen zetten eigenlijk??? Kan het natuurlijk gewoon proberen, maar ben een beetje bang, dat ie dan conflicten gaat geven op het oude forum of zo... :oops:

The Sting

Bericht door The Sting » 24 nov 2004, 10:17

KarinD schreef:Mja, ben nou mijn database van het oude forum over aan het zetten naar het nieuwe, maar dan moet ik steeds van phpbb2_ phpbb_ maken...
Op zich lukt het wel, maar het gaat heel lang duren zo, vrees ik... 8)

Die kleuren zijn dr nou nog niet, want dat was een andere style en die heb ik er nog niet ingezet(Nou wilde ik het oude forum toch al een beetje meer de kleuren gaan geven van de rest van de site, dus dat kan ik dan ook gelijk ff doen hihi :D ) Kmoet het ook nog naar het Nederlands gaan zetten trouwens...

Mja, waar de fout nou zat, kheb echt geen idee :roll:
Ik denk zelf, dat ik ipv het upgraden de update had moeten nemen of zo.
Kheb echt geeeeen idee... :D

Zou ik nou trouwens niet de oude config.php daar neer kunnen zetten eigenlijk??? Kan het natuurlijk gewoon proberen, maar ben een beetje bang, dat ie dan conflicten gaat geven op het oude forum of zo... :oops:
Je kunt toch vooraf de verschillen bekijken?.
Met groet, The Sting

KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 24 nov 2004, 10:22

Uhmmmm, wat bedoel je???
Van de config.php???

The Sting

Bericht door The Sting » 24 nov 2004, 10:23

KarinD schreef:Uhmmmm, wat bedoel je???
Van de config.php???
Ja :thumb:
Met groet, The Sting

KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 24 nov 2004, 10:37

mja, het enige verschil, wat ik zie is, dat er bij de oude $table_prefix = "phpbb2_"; staat en bij de nieuwe $table_prefix = 'phpbb_';
Verder is alles hetzelfde eigenlijk...

The Sting

Bericht door The Sting » 24 nov 2004, 10:42

KarinD schreef:mja, het enige verschil, wat ik zie is, dat er bij de oude $table_prefix = "phpbb2_"; staat en bij de nieuwe $table_prefix = 'phpbb_';
Verder is alles hetzelfde eigenlijk...
Ja en ik krijg nu:

phpBB : Critical Error

Could not open subTrail template config file

DEBUG MODE

Line : 335
File : /home/virtual/site125/fst/var/www/html/phpbb/includes/functions.php

Je zult in de database je serverpad aan moeten passen?.
Met groet, The Sting

KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 24 nov 2004, 10:53

Ja, dat klopt...Khad die oude config.php ff neergezet, om te kijken, wat er zou gebeuren...
Maar in die nieuwe heb ik natuurlijk die style(SubTrail) nog niet staan... :lol:

Hmmm....Nou heb ik net de lang_dutch geplaatst, maar ik krijg alles nog in het Engels en ik heb hem in de admin panel wel op dutch staan...

The Sting

Bericht door The Sting » 24 nov 2004, 11:00

KarinD schreef:Ja, dat klopt...Khad die oude config.php ff neergezet, om te kijken, wat er zou gebeuren...
Maar in die nieuwe heb ik natuurlijk die style(SubTrail) nog niet staan... :lol:

Hmmm....Nou heb ik net de lang_dutch geplaatst, maar ik krijg alles nog in het Engels en ik heb hem in de admin panel wel op dutch staan...
Hij staat ook nederlands, maar in je eigen profiel misschien nog niet, hiet een stukje vertaling voor je.

Heb je visuele problemen of kunt anderwijs dit niet lezen, neem dan contact op met de Administrator.

Bevestiginscode: *
Voer code exact in. Daar waar een nul ingevoerd moet worden staat deze in het voorbeeld als een nul met een diagonale lijn erdoorheen.
Met groet, The Sting

KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 24 nov 2004, 11:20

:thumb: Dankjewel!!!!
Twas trouwens heel raar...Ik log gewoon in, kzie hem in het nederlands. toen ging ik naar de adminpanel, kzie alles weer in het engels en terug op het forum zelf ook nog steeds... :(

Pffff, nou die style nog aan de praat krijgen...

KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 25 nov 2004, 13:40

WHIIEEEE!!!!!! Tis me toch gelukt, om die ouwe aan de praat te krijgen...
Dr bleek iets te missen in de database bij de users... :oops:
Ben errug blij, dat ie het nou weer doet!!!! :lol:

The Sting

Bericht door The Sting » 25 nov 2004, 14:17

KarinD schreef:WHIIEEEE!!!!!! Tis me toch gelukt, om die ouwe aan de praat te krijgen...
Dr bleek iets te missen in de database bij de users... :oops:
Ben errug blij, dat ie het nou weer doet!!!! :lol:
Proficiat en met behoud van data begrijp ik.
Raar dat ie daar voor de upgrade niet over viel.
Met groet, The Sting

KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 25 nov 2004, 14:28

Ja nee, alles staat er nog en is er nog, dus ik ben heel blij... :D
Gelukkig maar, want ik heb laatst iedereen ineens op 0 post gezet :oops: :)
Inderdaad wel een beetje raar, dat die upgrade aangaf, dat alles goed was gegaan, maar goed....
Zal wel een kinderziekte zijn of zo...
Zag dat er meer waren met hetzelfde probleem namelijk...
Ik kwam er ook maar stom toevallig aan, hoor...
Khad toch een nieuw forum geinstalleerd? Daar was ik de oude gegevens naartoe aan het verhuizen en bij de users gaf ie ineens weer die fout aan.
Dus toen ben ik gaan zoeken daar en toen bleek dat die een rij miste met Anonymous. Die heb ik toen erbij gemaakt en tadaaa het deed het weer...Dus ik gelijk proberen bij het oude forum en di deed het ook ineens!!!!!
Ben echt blij!!!! :lol:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 nov 2004, 18:33

KarinD schreef:Dus toen ben ik gaan zoeken daar en toen bleek dat die een rij miste met Anonymous. Die heb ik toen erbij gemaakt en tadaaa het deed het weer...
Dat zei ik direct al in de de eerste post in dit topic. Waarom heb je daar niet meteen naar gekeken?

KarinD
Contacteer:

Bericht door KarinD » 25 nov 2004, 18:39

:oops: Omdat ik eigenlijk niet goed wist, wat je bedoelde.....
Tot ik daar aan kwam... :lol: :oops:

Dacht trouwens ook nog es, dat ik dat in een ander topic had gelezen hihi...Maar dat was dus hier... :oops:

Gesloten