Beste phpBB.nl medewerkers en leden,
Sinds kort heb ik ook n board als dit, werkt prima, maar heb al wel wat vragen hierover:
1.) Mensen met een vervelende gebruikersnaam krijg ik NIET uit de ledenlijst door "niet toegestane namen" te gebruiken. Hoe moet dat dan wel?
2.) Text aanpassen bij automatische aanmeldingen via e-mail. De text die een nieuwe gebruiker krijgt via een mailtje wil ik aan passen, hoe moet dat?
3.) Vertraging op automatische e-mail van een paar uur, zodat ongewenste verveeloren en pestkoppen niet steeds direct een nieuw account kunnen aanmaken om verder te kunnen vevelen...
4.) De optie "account activering via beheerder" werkt niet naar behoren.
Nieuwe leden die zich aanmelden krijgen het bericht dat de beheerder nog toestemming voor activering moet geven, maar ik, (beheerder) krijg daar op geen enkele manier bericht van... Hoe moet ik erachterkomen dat iemand lid wil worden?
Groetjes,
Rob.
http://www.club.mixing.it messageboard
leden uit gebruikerslijst verwijderen...
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: leden uit gebruikerslijst verwijderen...
Hallo,
root/language/lang_dutch/email/user_activate.tpl
of user_welcome_inactive.tpl dat verschilt per installing.
Anders moet je even op http://www.phpbbhacks.com zoeken naar "activate" en dan vind je een Modification dat het makkelijker gaat.
Succes!
Voor niet toegestane namen is het al te laat, je kunt het ze vragen of zelf aanpassen in je admin paneel> Gebruikers beheer > Management.krokodil schreef:1.) Mensen met een vervelende gebruikersnaam krijg ik NIET uit de ledenlijst door "niet toegestane namen" te gebruiken. Hoe moet dat dan wel?
Die tekst vind je in:krokodil schreef:2.) Text aanpassen bij automatische aanmeldingen via e-mail. De text die een nieuwe gebruiker krijgt via een mailtje wil ik aan passen, hoe moet dat?
root/language/lang_dutch/email/user_activate.tpl
of user_welcome_inactive.tpl dat verschilt per installing.
Nee, dat bestaat niet, je kunt hoogstens instellen per IP of email adres 1 account.krokodil schreef:3.) Vertraging op automatische e-mail van een paar uur, zodat ongewenste verveeloren en pestkoppen niet steeds direct een nieuw account kunnen aanmaken om verder te kunnen vevelen...
Als het goed is krijg je dan een mailtje?krokodil schreef:4.) De optie "account activering via beheerder" werkt niet naar behoren.
Nieuwe leden die zich aanmelden krijgen het bericht dat de beheerder nog toestemming voor activering moet geven, maar ik, (beheerder) krijg daar op geen enkele manier bericht van... Hoe moet ik erachterkomen dat iemand lid wil worden?
Anders moet je even op http://www.phpbbhacks.com zoeken naar "activate" en dan vind je een Modification dat het makkelijker gaat.
Succes!
BEDANKT Stefkuh!
Dat dat met die vervelende ledennamen is opgelost is zeer fijn! Ik maakte me daar wat zorgen om...
Maar die TEXT veranderen valt niet mee omdat het in TPL geschreven is en dat krijg ik niet open?!
Het is me opgevallen dat er nogal wat taalfoutjes instaan... En die zou ik natuurlijk ook graag verbeteren.
M.A.W: Hoe open ik die TPL files??
Groeten van Rob I Aktief uit Tilburg!
Dat dat met die vervelende ledennamen is opgelost is zeer fijn! Ik maakte me daar wat zorgen om...
Maar die TEXT veranderen valt niet mee omdat het in TPL geschreven is en dat krijg ik niet open?!
Het is me opgevallen dat er nogal wat taalfoutjes instaan... En die zou ik natuurlijk ook graag verbeteren.
Groeten van Rob I Aktief uit Tilburg!
Zie daarvoor deze post:krokodil schreef:Maar die TEXT veranderen valt niet mee omdat het in TPL geschreven is en dat krijg ik niet open?!
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=112742#112742
Die taalfoutjes zal je niet terugvinden in de TPL bestanden; die staan allemaal verzameld in het bestand language/lang_dutch/lang_main.php. Dit open je op dezelfde manier als het TPL bestand.krokodil schreef:Het is me opgevallen dat er nogal wat taalfoutjes instaan... En die zou ik natuurlijk ook graag verbeteren.