Ik wil op 1 database waar reeds een phpbb site (forum + mods) is op geïnstalleerd een 2de phpbb site zetten. Voor de gewone phpBB installatie (het forum zelf) denk ik dat ik gewoon bij het installeren de prefix phpbb_ moet veranderen naar een andere prefix. (Althans dat denk ik hier op de site te hebben gelezen.)
Maar wat met mods? Wat dien ik bij de installatie van een mod te veranderen alvorens die te installeren. Ik vermoed dat ik ergens in de installatie file iets dien te veranderen dat de mod de goede tabellen vind en schrijft?
En is dit alles? Dient er nog iets anders veranderd te worden opdat de 2 sites geen verkeerde data ophalen op de sqlserver? MOer er bvb in de php files zelf niets worden aangepast
Alvast bedankt.
Indien er ergens een tutorial hieromtrent bestaat mag je me deze eventueel aanwijzen(indien engelstalig is geen probleem)
1 database met 2 phpBB installaties
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- WebSiteNet
- Contacteer:
Re: 1 database met 2 phpBB installaties
Is het niet zo dat je in de Admin-panel van PHPbb een prefix in kan vullen en dat de mods ook van die variabelen gebruik maken?
- WebSiteNet
- Contacteer:
Hoe ziet de modinstaller file eigenlijk welke prefix. Als ik via phpMyadmin de sql queries ingeef en de mod zo installeer is het op zich niet moeilijk om de juiste prefix te wijzigen, maar indien er alleen een install.php (of iets dergelijks) bijzit, moet ik dan gewoon die dile openen en telkens ik phpbb_ zie staan deze aanpassen?WebSiteNet schreef:Als je het installeren via een bestand doet gaat het meestal automatisch goed.
Dus de gewone phpfiles dienen geen aanpassing te hebben die weten automatisch naar welk deel van de database ze moeten kijken? (kan een domme vraag zijn, maar ik ben zoals je ziet nog niet echt een expert in php(bb) )