bevestiging indien registratie door beheerders gebeurt?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

bevestiging indien registratie door beheerders gebeurt?
Ik heb mijn (test-)phpbb2 ingesteld zodanig dat, indien een nieuwe gebruiker zich registreert, ik als beheerder een mail krijg.
Ik neem aan dat de volgende stap die ik moet doen, als admin, naar gebruikersbeheer, deze gebruiker opzoeken, en dan de setting "actief" van nee naar ja omzetten.
Dien ik dan zelf een mail te versturen naar de nieuwe gebruiker dat hij actief is? Ik had gehoopt/verwacht dat phpbb2 dit zelf zou doen op het moment dat ik deze gebruiker actief heb gemaakt.
Mvg
Tintoon
Ik neem aan dat de volgende stap die ik moet doen, als admin, naar gebruikersbeheer, deze gebruiker opzoeken, en dan de setting "actief" van nee naar ja omzetten.
Dien ik dan zelf een mail te versturen naar de nieuwe gebruiker dat hij actief is? Ik had gehoopt/verwacht dat phpbb2 dit zelf zou doen op het moment dat ik deze gebruiker actief heb gemaakt.
Mvg
Tintoon
Het gaat zelfs nog makkelijker: bij beheerder activaties krijgt bij registratie zowel beheerder als geregistreerde een mailtje. De beheerder een mailtje met activatie link, het nieuwe lid een mailtje met uitleg. Zodra de beheerder die link in zijn mailtje heeft aangeklikt krijgt het lid een nieuw mailtje met de boodschap dat hij of zij is geactiveerd.
Ja, dit had ik ook verwacht, maar het werkt zo niet (ik heb een standaard kale installatie van phpbb2).
Ik heb, als proef, een testaccount aangemaakt, (testuser), en een 2de e-mail adres van mijzelf gebruikt .
Van phpbb kreeg ik als beheerder een mailtje, en als gewone gebruiker niet.
Het mailtje dat ik krijg (zie mijn 1e bijdrage) biedt geen enkele link om op te klikken om de gebruiker te activeren.
Ik heb, als proef, een testaccount aangemaakt, (testuser), en een 2de e-mail adres van mijzelf gebruikt .
Van phpbb kreeg ik als beheerder een mailtje, en als gewone gebruiker niet.
Het mailtje dat ik krijg (zie mijn 1e bijdrage) biedt geen enkele link om op te klikken om de gebruiker te activeren.
Dat is vreemd, zoals je hier zou zien zou hij wel verstuurd moeten worden:tintoon schreef:Van phpbb kreeg ik als beheerder een mailtje, en als gewone gebruiker niet.
Code: Selecteer alles
else if ( $board_config['require_activation'] == USER_ACTIVATION_ADMIN )
{
$message = $lang['Account_inactive_admin'];
$email_template = 'admin_welcome_inactive';
}
$emailer->use_template($email_template, stripslashes($user_lang));
Hoe luidt dat mailtje?tintoon schreef:Het mailtje dat ik krijg (zie mijn 1e bijdrage) biedt geen enkele link om op te klikken om de gebruiker te activeren.
Allereerst een kleine correctie: ik krijg alleen het mailtje als gebruiker, en het 2de mailtje als beheerder krijg ik niet.
Het mailtje dat ik als gebruiker ontvang is als volgt:
Overigens (andere posting in het forum) de (standaard) opmaak is ook een probleem, zoals je kunt zien.
Trouwens, getriggerd door jouw reactie: ik zal eerst de bereikbaarheid van mijn admin-ingestelde e-mail adres verifiëren (misschien is het geen probleem van phpbb maar van het admin-adres....
Het mailtje dat ik als gebruiker ontvang is als volgt:
Welkom op Forums M.H.C. Maarn Je account is aagemaakt met de volgende gegevens. ---------------------------- Gebruikersnaam: test3 Wachtwoord: geheim ---------------------------- Je account is op het moment nog niet geactiveerd. Een beheerder van de site moet je account activeren voor je in kan loggen. Je ontvangt een email op het moment dat dit gebeurd is. Vergeet aub je wachtwoord niet! Het wachtwoord is gecodeerd opgeslagen en kan dus nooit meer opgehaald worden. Mocht je je wachtwoord toch vergeten dan kan je eventueel een nieuwe wachtwoord aanvragen via een link in het login scherm. Bedankt voor je registratie! -- ---------------------- Met groet, de forumbeheerder van M.H.C. Maarn (forums@mhcmaarn.com)
Trouwens, getriggerd door jouw reactie: ik zal eerst de bereikbaarheid van mijn admin-ingestelde e-mail adres verifiëren (misschien is het geen probleem van phpbb maar van het admin-adres....
Het lag inderdaad aan het e-mail adres zoals ingesteld in het profiel van de beheerder....
En nu werkt het - toch bedankt voor de reacties!
Nog wel saat open: het format / opmaak van de mails: EOL (end-of-line) werkt kennelijk niet goed. Zie deze posting
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=12896

En nu werkt het - toch bedankt voor de reacties!
Nog wel saat open: het format / opmaak van de mails: EOL (end-of-line) werkt kennelijk niet goed. Zie deze posting
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=12896