config.php?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

config.php?
Hallo,
Ik heb een probleem, waarvoor ik -na enkele wanhopige pogingen de search te gebruiken- nog geen oplossing heb kunnen vinden.
Ik probeer de hele middag al een phpBB2.0.10 -forum te installeren. Nadat ik de installatie-pagina heb ingevuld en op de 'Installeren' -knop heb gedrukt, krijg ik een foutmelding. De ene keer staat er een heel zever-verhaal dat de config.php niet gelezen/geschreven kan worden, en dat ik die met een druk op onderstaande knop gedownload krijg (terwijl er helemaal niets gebeurt als ik die knop ik heb gedrukt), en de andere keer krijg ik een (voor mij) moeilijkere foutmelding, waar ik even weinig van snap: "An error occurred trying to update the database
Table 'phpbb_auth_access' already exists"
Ik heb al een aantal keer alles van mijn host afgehaald en met mysql tabellen verwijderd (die tips had ik uit oudere berichten) maar dat helpt niet, die foutmeldingen blijven komen.
Kan iemand mij misschien helpen? Want ik word er niet echt vrolijk van dat ik na een hele middag nog steeds niet verder ben.
(PS:Ik ben trouwens ook nog niet heel erg bekend met phpBB, dus houd het makkelijk als het kan)
Ik heb een probleem, waarvoor ik -na enkele wanhopige pogingen de search te gebruiken- nog geen oplossing heb kunnen vinden.
Ik probeer de hele middag al een phpBB2.0.10 -forum te installeren. Nadat ik de installatie-pagina heb ingevuld en op de 'Installeren' -knop heb gedrukt, krijg ik een foutmelding. De ene keer staat er een heel zever-verhaal dat de config.php niet gelezen/geschreven kan worden, en dat ik die met een druk op onderstaande knop gedownload krijg (terwijl er helemaal niets gebeurt als ik die knop ik heb gedrukt), en de andere keer krijg ik een (voor mij) moeilijkere foutmelding, waar ik even weinig van snap: "An error occurred trying to update the database
Table 'phpbb_auth_access' already exists"
Ik heb al een aantal keer alles van mijn host afgehaald en met mysql tabellen verwijderd (die tips had ik uit oudere berichten) maar dat helpt niet, die foutmeldingen blijven komen.
Kan iemand mij misschien helpen? Want ik word er niet echt vrolijk van dat ik na een hele middag nog steeds niet verder ben.
(PS:Ik ben trouwens ook nog niet heel erg bekend met phpBB, dus houd het makkelijk als het kan)
CHIHUAHUA!
je moet eerst via een FTP programma config.php chmodden (rechten geven) naar 777. daarna moet je via het hosting paneel je database waar je phpbb in wil installeren legen.
probeer het dan nog es te installeren. als je het gedaan hebt moet je config.php weer terug chmodden naar waar ie op stond (644)
probeer het dan nog es te installeren. als je het gedaan hebt moet je config.php weer terug chmodden naar waar ie op stond (644)
- WebSiteNet
- Contacteer:
Help! Wat is Chmodden en hoe doe je dat???
Ik zou graag een forum installeren, in de config.php moet chmodden (777) geloof ik, hoe doe je dat?? Ik heb alle files geupload vanuit dreamweaver.
Joris
Joris
-
- Contacteer:
Dat kan niet met DW volgensmij. Gebruik liever een FTP programma om up te loaden. Zoek op http://www.downloads.com naar WSFTP en upload daar mee! 
Dit programma kan ook CHMODDEN.

Dit programma kan ook CHMODDEN.
Iedere keer als ik config.php probeer te chmodden van 644 naar 666 of 777 komt 'Permission denied' tevoorschijn, kan dit opgelost worden? Ik las al eerder dat de oorzaak bij de server zou kunnen liggen. (ik gebruik users.telenet.be ) als dat het geval is, welke server raad je dan aan? het programma waarmee ik schmod heet smartftp. volstaat die informatie? alvast bedankt!