welk soort host: linux of windows of FreeBsd

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
BioHazard333

welk soort host: linux of windows of FreeBsd

Bericht door BioHazard333 » 16 jul 2004, 20:12

in mijn zoektocht naar een betrouwbare en snelle maar toch niet dure webhost sta ik voor ik hetvolgende raadseltje

de meeste bieden een linux en een windows pakket aan

speelt dit een rol of maakt dit niet uit

daar de linux versie steeds goekoper is wil ik toch wel ff het verschil weten want het moet m ergens zitten he

ik weet zeker dat ik hier terecht kan met mijn vragen want hier zitten echte kenners
:wink:
alvast bedankt :thumb:
Laatst gewijzigd door BioHazard333 op 17 jul 2004, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

dj inpossible
Contacteer:

Bericht door dj inpossible » 16 jul 2004, 20:42

ik dacht dat linux beter is. Windows is wat makkelijker te hacken.
ik haat sig's

ajcied

Bericht door ajcied » 16 jul 2004, 21:05

linux dacht ik ook! minder virussen voor

mosymuis
Contacteer:

Re: welk soort host: linux of windows

Bericht door mosymuis » 16 jul 2004, 21:37

BioHazard333 schreef:daar de linux versie steeds goekoper is wil ik toch wel ff het verschil weten want het moet m ergens zitten he
Windows vereist licensies, Linux is gratis. ;)

Ik zou voor Linux gaan om de simpele reden dat PHP op Linux/Apache beter draait dan op Windows machines, en het is inderdaad waar dat Linux veiliger is dan Windows, vooral als er onder Windows voor IIS gekozen is.

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 17 jul 2004, 00:22

mosymuis schreef:Windows vereist licensies, Linux is gratis. ;)
Mwoah, Redhat Enterprise niet meer, maar het klopt: de meeste distro's worden gratis verstrekt. Windows hosting is duurder door de licentie kosten die een hoster kwijt is, en die men doorberekend aan jou, de klant.
mosymuis schreef:Ik zou voor Linux gaan om de simpele reden dat PHP op Linux/Apache beter draait dan op Windows machines, en het is inderdaad waar dat Linux veiliger is dan Windows, vooral als er onder Windows voor IIS gekozen is.
Linux veiliger dan Windows is eigenlijk onzin om het zo te zeggen; de serverbeheerder speelt hierin een grote rol. Een goede serverbeheerder zorgt voor een veilig server; windows, linux of *nix maakt dan i.p. niet zoveel uit. Andersom dus ook: iemand met geen/weinig kennis kan van een in potentie veilige distro een insecure server maken ;)

Ik gebruik overigens FreeBSD, op unix gebaseerd.
ajcied schreef:linux dacht ik ook! minder virussen voor
We hebben het niet over een desktop pc, het gaat om een server ;)

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 17 jul 2004, 00:26

headout schreef:Ik gebruik overigens FreeBSD, op unix gebaseerd.
Top, de BSD familie is zelfs nog veiliger dan Linux zelf, veel professionelere webhosts en bedrijven werken hiermee. En je hebt idd gelijk in je beheerder verhaal; de mens is altijd nog de zwakste schakel.

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 17 jul 2004, 00:28

mosymuis schreef:En je hebt idd gelijk in je beheerder verhaal; de mens is altijd nog de zwakste schakel.
Dát bedoelde ik ;)

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 17 jul 2004, 10:02

Uit een onderzoek van PCM blijkt dat de webserver IIS van windows helemaal niet onveiliger is dan apache op linux. Feit is wel dat zowel PHP als MySQL aanvankelijk gemaakt zijn voor Linuxsystemen, maar ook Windows heel goed draaien zonder problemen.

Het voordeel van een Windowshost (met IIS) t.o.v. Linux is dat je niet alleen PHP (als dat ondersteunt wordt) kunt gebruiken, maar standaard ook ASP. Daarnaast kan ASP.NET worden ondersteunt.

Als je alleen voor PHP en MySQL wilt gaan kun je beter een Linuxserver nemen omdat die pakketten waarschijnlijk goedkoper zijn. En al die veiligheidslekken (windows) zullen bij een goede host allemaal irrelevant zijn omdat alles toch achter een aantal firewalls zou moeten staan. (helaas schort het bij de bedrijven echter wel eens aan goede security, maar dat is weer een heel ander verhaal).
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

BioHazard333

Bericht door BioHazard333 » 17 jul 2004, 12:51

kunnen jullie me ook vertellen welke snelle, betrouwbare, goedkope, en dan ook nog als het kan belgische hosts deze "FreeBSD" gebruiken

alvast many many tnx aan al diegene die me hierbij geholpen hebben

:thumb: TOP :thumb:

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 17 jul 2004, 22:53

BioHazard333 schreef:kunnen jullie me ook vertellen welke snelle, betrouwbare, goedkope, en dan ook nog als het kan belgische hosts deze "FreeBSD" gebruiken
Ik ken wel een aantal Belgische collega webhosters, maar ik vroeg me af: waarom Belgisch?

Gesloten