NewMINIclub forum zoekt hulp

Plaats hier een onderwerp als je op zoek bent naar iemand die iets voor je kan betekenen, bijv. om een forum of extensie te installeren, een logo te ontwerpen of iets anders.
Forumregels
• Je moet minimaal 5 berichten hebben, probeer eerst een support te vragen.
• Geef zo duidelijk mogelijk aan wat je gedaan wilt krijgen en wat er tegenover staat.
Géén chat en géén support.


Gebruik bij voorkeur de onderstaande template:

Opdracht: Een logo voor mijn forum ontwerpen.
Beloning/wederdienst: € 30,-
Neem contact op via: PB, e-mail

Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
geutjesj
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2018, 07:42
Contacteer:

NewMINIclub forum zoekt hulp

Bericht door geutjesj » 20 mar 2018, 10:43

  • Wat is het probleem?
    Wij zijn een grote groep enthousiaste MINI rijders die al jaren ook actief gebruik maken van een phpBB forum. Via de website www.newminiclub.nl kunnen New MINI rijders hun passie, ervaringen, evenementen en vooral technische kennis delen met andere. Het forum is zeer groot geworden en de hoofdbeheerder (ook diegene die het heeft gebouwd) heeft besloten ermee te stoppen.

    Samen met andere leden van de NewMINIclub heb ik aangegeven de werkzaamheden / beheer over te willen nemen. Maar we lopen meteen tegen een groot probleem. De database bevat alle informatie maar als we topics verplaatsen of verwijderen dan raakt de indeling van het forum helemaal van slag. We vermoeden dat er in de afgelopen 10 tot 12 jaar geen of nauwelijks onderhoud is uitgevoerd aan de database.

    Nu zijn we allemaal geen expert in MySQL en ook niet in phpBB. Alleen willen we tegen betaling een expert laten kijken naar ons forum om te zien wat er gedaan dient te worden om de database weer stabiel te krijgen en ons ook van een advies kan voorzien qua verhuizing, hosting, onderhoud en mogelijk nieuwe functionaliteiten.

    We zijn een grote club die dankzij sponsors ervoor kan zorgen dat het forum actief blijft. Dus we kunnen niet hele grote vergoedingen betalen. Maar we zijn zelf ook enthousiast om te leren en te helpen met onze kennis. Dus liefst werken we voor een fixed price. Meer informatie omtrent het platform (versie etc.) kan ik uiteraard verstrekken.

    Wanneer ontstond het probleem?
    Drie weken geleden nadat we wat topics hadden opgeruimd.

    Adres van je forum: http://www.newminiclub.nl/forum

    Extensies op je forum:
    Geen idee onze kennis van phpBB is zeer beperkt.

    Huidige stijl:
    Een eigen stijl gemaakt door de oprichter van het forum.

    phpBB versie:
    3.0.12

    Waar is je forum gehost:
    Keen on dots (www.keenondots.nl)

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
We hebben niks aan het forum technisch veranderd alleen topics proberen op te ruimen. Wel staat het forum nu op slot om mutaties voorkomen en ook te zorgen dat de database / forum niet verder in de problemen kan komen.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: NewMINIclub forum zoekt hulp

Bericht door Ger » 20 mar 2018, 13:25

phpBB 3.0.12 is al jaren geleden afgeschreven; we geven alleen nog ondersteuning voor upgrades naar 3.1 en liefst 3.2 (aangezien ondersteuning voor 3.1 binnenkort ook stopt).

Hoe update ik mijn phpBB 3.0 forum naar phpBB 3.1?
Hoe update ik mijn phpBB 3.1 forum naar phpBB 3.2?
Als je meteen van 3.0 naar 3.2 wil gaan kun je dat in één keer doen via de stappen in de tweede link.

Het lijkt er echter op dat er ook aardig wat handwerk aan de site zit; ik zie een Gallery, een profiel, een Locatiekaart, een DIY... en allemaal gekoppeld aan het forum zo te zien. De Gallery ken ik nog wel als een extensie, Nieuws, Contact en Sponsors is ook wel te regelen maar die v.w.b. de functionaliteiten van die andere onderdelen zul je op zoek moeten naar extensies. Kijk eens in de extensions DB zou ik zeggen.

Het voordeel van extensies is dat ze in principe blijven werken nadat je forum een update/upgrade heeft gehad. Een stuk gemakkelijker in onderhoud dus, waardoor je hopelijk in de toekomst hiervan verlost bent.

Plaats reactie